قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان تأکید بر اینکه اگر زکات را به خوبی جمع‌آوری کنیم سبب می‌شود فقیری در جامعه نباشد، گفت: باید حُسن عمل و رفتار و برخورد در جامعه به‌گونه‌ای باشد که پرداخت زکات توسط مردم به‌خوبی احیا شود.
آیت‌الله علوی گرگانی: نسبت به زکات به‌خوبی عمل شود فقیری در جامعه اسلامی نخواهیم داشت
آیت‌الله علوی گرگانی: نسبت به زکات به‌خوبی عمل شود فقیری در جامعه اسلامی نخواهیم داشت
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام محمدطاها مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در اسلام اظهار داشت:اهل‌بیت(ع) فرمودند اگر زکات جمع‌آوری شود یک فقیر روی زمین پیدا نخواهید کرد.

وی افزود: اگر جمع‌آوری و توزیع زکات به‌خوبی انجام شود هیچ فقیری در کشورمان نخواهد بود و نیاز مستمندان برطرف می‌شود که در این زمینه نیازمند همت و تلاش هستیم.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: از سلمان سؤال شد که چگونه به این مقام رسیدی چون سلمان از اهل‌بیت(ع) بود، سلمان گفت به این مقام نرسیدم مگر اینکه حق هرکسی را ادا کردم، این حق ادا کردن موضوع بسیار مهمی است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در جلسه‌ای خدمات خود را بیان کردند و پیش از بیان گفت که قصد دارم نعمت خدا را بیان کنم، در یک‌زمان در امر زکات مباشرت داشتم و متصدی جمع‌آوری زکات شدم و جلساتی برگزار و مردم حضور پیدا کردند و با استدلال گفتم که موقعیت زکات چیست و دارای اهمیت است.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: با جمع‌آوری زکات چندین خانه را احداث و خانه‌های خرابه را تعمیر کردم و مردم استقبال بسیار خوبی از این موضوع داشتند.

وی با تأکید بر اینکه  اگر زکات را به‌خوبی جمع‌آوری کنیم سبب می‌شود فقیری در جامعه نباشد، ادامه داد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند در موضوع زکات عقب‌افتاده‌ایم و درست هم می‌گویند، درزمینهٔ جمع‌آوری زکات نباید ناامید باشیم و حرکت در این راه سبب می‌شود خداوند کمک کند.

جامعه را نسبت به پرداخت زکات ترغیب کنیم

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: در موضوع کرونا مردم و خیران خدمات زیادی کردند که درزمینهٔ زکات همین‌گونه است و  اگر مردم متوجه شوند که زکات به دست نیازمند می‌رسد و در جای خودمصرف می‌شود ترغیب می‌شوند و اسرافی صورت نمی‌گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: باید با خدمات خود آثاری به‌جای بگذارید که مردم دعاگوی شما باشند و حُسن عمل و رفتار و برخورد در جامعه به‌گونه‌ای باشد که پرداخت زکات توسط مردم به‌خوبی احیا شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxs0n.yt0o96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما