سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : 94364

۹ پروژه انتقال و توزیع برق در قم به بهره‌برداری رسید

قم نيوز : گروه استان‌ها_ ۹ طرح انتقال و توزیع برق با حضور مدیرعامل شرکت توانیر در قم به بهره‌برداری رسید و ۱۹۰ مگاولت آمپر به ظرفیت تولید برق استان اضافه شد.
۹ پروژه انتقال و توزیع برق در قم به بهره‌برداری رسید/اضافه شدن ۱۹۰ مگاولت آمپر به ظرفیت تولید برق استان
۹ پروژه انتقال و توزیع برق در قم به بهره‌برداری رسید/اضافه شدن ۱۹۰ مگاولت آمپر به ظرفیت تولید برق استان
به گزارش قم نیوز 9 طرح انتقال و توزیع برق ظهر امروز با حضور مدیرعامل شرکت توانیر در قم به بهره‌برداری رسید و 190 مگاوات آمپر به ظرفیت تولید برق استان اضافه شد.

در سی و هشتمین پویش" هرهفته الف-ب-ایران در مجموع طرح هایی با اعتبار 686 میلیارد تومان در چهار استان قم، زنجان، سمنان و اصفهان در دو صنعت آب و برق به بهره برداری رسید.

محمدحسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر در این مراسم با اذعان به اینکه اوج بار مصرف در استان قم 814 مگاوات است افزود: با توجه به میزان مصرف برق سال گذشته استان، اوج بار مصرف با مشارکت مردم یک درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به خاموشی‌های اخیر در کشور بیان کرد: در روز‌های اخیر محدودیت تأمین سوخت نیروگاه‌ها اهمیت یافته و نیاز است مردم به موضوع مصرف توجه جدی داشته باشند و امیدواریم با همکاری مردم و صنایع چند روز باقیمانده از روز‌های سرد را پشت سر بگذاریم.

بهرام سرمست استاندار قم نیز در این آئین گفت: تکمیل و بهره برداری از این تصفیه اهمیت زیادی دارد و انتظار می‌رود با تامین اعتبار این تصفیه تا قبل از پایان دولت تدبیر و امید به سرانجام برسد.

علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این مراسم با بیان اینکه پروژه خط انتقال و شبکه فاضلاب پردیسان با اعتبار 540 میلیارد ریال و ظرف 48 ماه به اجرا رسید، خاطر نشان کرد: جمعیتی معادل 120 هزار نفر تحت پوشش این شبکه قرار می‌گیرند و خدمات‌رسانی آن بهره‌مند خواهند شد.

تصفیه‌خانه جدید آب قم در مجاورت تصفیه‌خانه فعلی قم که در 20 کیلومتری شهر دلیجان است در حال ساخت است، ظرفیت معمولی تصفیه خانه این استان 55 میلیون متر مکعب درسال است که با توجه به رشد جمعیت نیاز به توسعه داشته و بدین منظور درطرح جدید ظرفیت تصفیه به میزان به بیش از 142 میلیون مکعب درسال افزایش خواهد یافت و در مجموع ظرفیت آتی تصفیه خانه به حدود 200 میلیون مترمکعب و یا شش هزار و 660 لیتر درثانیه خواهد رسید.

در این آیین، پست 400 کیلوولت ذوب گستر، 70 پروژه توسعه و بهینه سازی شبکه های فوق توزیع و شبکه فشار ضعیف توزیع نیروی برق، 5 نیروگاه مقیاس کوچک، برق آبی و خورشیدی جمعا به ظرفیت 20.5 مگاوات و شبکه فاضلاب مسکن مهر پردیسان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfjmd1.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما