سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : 94368

ظرفیت سوزاندن 10 تنی زباله در قم با دستگاه زباله‌سوز

قم نيوز : نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: دستگاه زباله‌سوز چینی، ظرفیت سوزاندن ۱۰ تن زباله در قم را دارد.
ظرفیت سوزاندن ۱۰ تنی زباله در قم با دستگاه زباله‌سوز/بهای خدمات زباله‌های عفونی افزایش یافت
ظرفیت سوزاندن ۱۰ تنی زباله در قم با دستگاه زباله‌سوز/بهای خدمات زباله‌های عفونی افزایش یافت
به گزارش قم نیوز حسن بختیاری امروز در یکصد و هفتاد و هشتمین نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات این شورا برگزار شد با اشاره به نصب دستگاه زباله‌سوز اهدایی از کشور چین اظهار داشت: این دستگاه زباله‌سوز، دارای ظرفیت سوزاندن 10 تُن زباله در روز دارد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در حال حاضر حجم زباله در مطب‌ها و کلینیک‌ها در قم به طور روزانه کمتر از این ظرفیت زباله‌سوز برآورد می‌شود.

وی تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که بتوان از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده و جایگزینی را برای افزایش کارایی دستگاه تعیین کنیم.

بختیاری همچنین در مورد لایحه مربوط به تخفیف تعرفه پزشکی پرسنل شهرداری ابراز کرد: در درمانگاه یک سری پزشک و کادر درمان فعالیت دارند و مراجعین به درمانگاه ازجمله پرسنل شهرداری هستند.

وی عنوان کرد: تصمیم بر این بود اگر تخفیفات را به سایر مراجعه‌کنندگان ارائه دهیم، به نیروهای خدماتی و پیمانکاران نیز این خدمات ارائه شود، در این زمینه تخفیف به معنای افزایش مراجعه‌کنندگان است و این تخفیف از جایی هزینه نمی‌شود و به نفع شهرداری است.

گفتنی است در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر قم با تعرفه 3 هزار و 500 تومان در هر کیلو برای زباله‌سوزی زباله‌های عفونی مطب‌ها و کلینیک‌ها رأی مثبت دادند.

همچنین لایحه اخذ مجوز تخفیف ویژه پرسنل بخش خصوصی شهرداری در استفاده از خدمات درمانگاه شهرداری مصوب شد.

تولید روزانه 4 تن زباله عفونی در قم

همچنین سید امیر سامع امروز یک‌صد و هفتاد و هشتمین نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: یک دستگاه زباله‌سوز از کشور چین به شهرداری قم هدیه داده شد که با پیگیری شهردار و شورای اسلامی شهر قم وارد شهر شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: دستگاه زباله‌سوز اهدایی چین پس از گذراندن مراحل اولیه به‌زودی در قم نصب می‌شود و مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: موضوع پرداخت هزینه‌های دستگاه از شورا مطرح شد و دراین‌باره جلساتی برگزار کردیم و توافق‌هایی با دانشگاه علوم پزشکی قم برای پرداخت تعرفه سوزاندن زباله‌ها انجام شد.

سامع عنوان کرد: روزانه بیش از 4 تن زباله عفونی توسط مطب‌ها و کلینیک‌ها در قم تولید می‌شود، در این میان بیمارستان‌های قم بر اساس هزینه‌های انجام‌گرفته به دستگاه‌های هیدروکلاو و زباله‌سوز جهت رفع خطر از پسماندهای خود مجهز هستند.

وی تصریح کرد: این دستگاه زباله‌سوز برای مطب‌ها و کلینیک‌ها در نر گرفته‌شده و پس از نصب در سایت پسماند، مورداستفاده قرار گیرد و بر اساس توافقات هزینه باید توسط تولیدکنندگان زباله پرداخت شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: مطب‌ها و کلینیک‌ها بدون متولی هستند و مشکلات زیادی در خرید این تجهیزات داشتند و این امر فرصت خوبی برای ساندماندهی زباله‌های تولیدی است، در این خصوص بعضی از این کلینیک‌ها به انجام جراحی نیز می‌پردازند و باید زباله‌های عفونی در بهترین شرایط امحا شود.

وی گفت: بر اساس محاسبات عدد 3900 تومان برای هر کیلو زباله تصویب شد که درنهایت پیشنهاد مبلغ 3500 تومان را دادیم که این رقم برای سال 1400 نیز مصوب می‌شود البته پیشنهاد داریم رقم برای سال 99 مصوب شود تا بازخورد آن را در نظر بگیریم.

سامع در مورد  واگذاری دستگاه به علوم پزشکی توضیح داد: بیمارستان‌ها زباله سور دارند و باید این تجهیزات مختص مطب‌ها و کلینیک‌ها باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjoteh.uqexmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما