چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : 94370

مسؤولان در عمل اهل صداقت و عدالت باشند

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: مسؤولان اگر انتظار دارند که نسل امروز جامعه، اهل ایمان، صداقت و عدالت باشند، باید خودشان اهل این امور باشند و آن را نه در حرف و سخن، بلکه در عمل نشان دهند.
مسؤولان در عمل اهل صداقت و عدالت باشند
مسؤولان در عمل اهل صداقت و عدالت باشند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی سه شنبه شب و در شب ارتحال حضرت ام البنین (س) در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با تسلیت این ایام و ضرورت پاسداشت آن اظهار کرد: سیزدهم ماه جمادی الثانی به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده و یادآور حق بزرگ این عزیزان بر گردن ماست.

وی افزود: همه ما باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که خانواده شهدا، حق بزرگی بر گردن ما دارند و از این رو باید مراقبت کنیم تا این حقوق ادا شود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به روایت امام امیرالمؤمنین (ع) با تعبیر «النّاس بزمانهم أشبه مِنهم بآبائهم» اشاره و بیان کرد: البته این روایت با تعبیر «الناس باُمرائهم اشبه منهم بآبائهم» نیز نقل شده که در هر دو مورد نشانه نقش مهم روزگار و زمانه و همچنین رفتار حاکمان و دولتمردان بر تربیت انسان ها دارد.

وی اضافه کرد: البته تردیدی نیست که پدران و مادران نیز نقش مهمی در تربیت فرزندان خود دارند، اما روزگار امروز نشان می دهد نقش پدر و مادرها نسبت به فضایی که جامعه برای تربیت فرزندان ایجاد می کند به مراتب کمتر شده است.

حسینی قمی در ادامه با یادکرد مرحوم محمدجواد مغنیه به عنوان یکی از نویسندگان برجسته معاصر لبنان اذعان کرد: این اندیشمند معاصر مقاله ای مفصّل درباره تربیت فرزندان دارد و می گوید همیشه نگران بودم که چرا برخی فرزندان با وجود بهره مندی از نعمت پدران و مادران مؤمن، مانند آن ها تربیت نمی شوند.

وی سپس گفت: مرحوم مغنیه بعد از تحقیقات فراوان به این نتیجه رسید که فرزندان، بیش از آن که فرزندان والدین خود باشند، فرزندان جامعه، مدرسه، دانشگاه، رسانه ها و فضای مجازی اند، به بیان دیگر او اذعان کرد که بر اساس فرمایش مولا امیرالمؤمنین (ع)، نباید از این نکته غافل شد که مردم بیش از آن که به والدینشان شبیه شوند، به زمانه و حاکمان خود شبیه می شوند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین خاطر نشان کرد: بنابراین باید چنین نتیجه گرفت که مردم، رفتار حاکمان و دولتمردان را زیر نظر دارند و آن چه برای آن حاکمان و دولتمردان باارزش تلقی شود، برای مردم هم ارزشمند خواهد بود.

وی اضافه کرد: از این رو، ارائه الگوهایی ماندگار مانند شهید قاسم سلیمانی به جامعه و جوانان، بسیار مهم و حیاتی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در عین حال خطاب به مسؤولان هشدار داد: مسؤولان اگر انتظار دارند که نسل امروز جامعه، اهل ایمان، صداقت و عدالت باشند، باید خودشان اهل این امور باشند و آن را نه در حرف و سخن، بلکه در عمل نشان دهند.

استاد حوزه علمیه قم اذعان کرد: بنابراین اگر مسؤولان ما اهل ایمان، پاکدستی و عدالتخواهی باشند، آن گاه نسل و فرزندان ما نیز بر همین راه تربیت می شوند.

وی یادآور شد: البته خانواده ها هم باید اهل کتاب، مطالعه و جلسات تربیتی باشند تا فرزندان آنان نیز به این امور تشویق شوند و ان شاء الله در مسیر هدایت و رستگاری قرار گیرند.  

استاد حوزه علمیه قم سپس اهمیت موضوع ازدواج آسان برای جوانان را یادآور شد و از خیّران خواست تا در کنار همه کارهای خیر مانند ساختن مسجد، حسینیه و مانند آن، به امر ازدواج جوانان و تسهیل شرایط ازدواج اهتمام داشته باشند.

وی افزود: در عین حال خانواده ها هم باید به وظیفه خود در ازدواج به موقع جوانان اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی همچنین جوانان را مخاطب سخنان خود قرار داد و گفت: جوانان در مسیر ازدواج و انتخاب درست و عاقلانه همسر، نباید فقط به دنبال یک شریک زندگی برای خود باشند، بلکه باید به این نکته بیندیشند که همسر آنان قرار است پدر یا مادر فرزندانشان باشد، همان پدر یا مادری که قرار است بخشی از تربیت فرزندان را بر دوش داشته باشد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdccx1qo.2bq0m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما