کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از احتمال شیوع مجدد کرونا درقم نگرانیم

خبرگزاری ايرنا , 8 بهمن 1399 ساعت 14:33

استاندار قم گفت:به دلیل زیارتی بودن و زائرپذیر بودن قم از احتمال شیوع مجدد کرونا درروزهای آینده بشدت نگران هستیم.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست روز چهارشنبه درجلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری افزود: وضعیت کرونایی قم در مقایسه با هفته قبل افزایشی شده و از رتبه سی و یکم به جایگاه بیست و نهم در میزان ابتلا نزول کرده‌است.

وی اضافه کرد: اگر میزان رعایت پروتکلها در قم به درستی انجام می گرفت تعداد بیماران کرونایی استان در حال حاضر باید کمتر از ۵۰ تن بود.

سرمست گفت: عادی انگاری کرونا خطری است که می‌تواند تمام دستاوردهای کرونایی قم طی ماه های اخیر را نقش بر آب کند.

وی افزود:  ممنوعیت تردد شبانه همچنان در قم ادامه خواهد داشت؛ این امر در کاهش تعداد موارد ابتلا به کووید ۱۹ بسیار موثر بوده‌است.

استاندار قم بیان کرد: برای اجرای بهتر طرح شهید سلیمانی در قم و همکاری مطلوب تر مردم نیازمند اعتمادآفرینی بیشتر هستیم.

به باور وی، رهگیری و بیمار یابی فعال باید با قدرت بیشتری در طرح شهید قاسم سلیمانی دنبال شود، همکاری هلال احمر و شهرداری قم در اجرای این طرح مقداری کم رنگ تر شده‌است.

سرمست اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم با دقت و قدرت بیشتر نظارت‌های بهداشتی خود را ادامه دهد و در ارائه گزارش هم کاملا واقع بینانه گزارش دهد.

به  گفته استاندار قم، نانوایی ها، مراکز شماره گذاری، بانک ها و برخی مراکز آزمایشگاهی ودرمانگاهی وضعیت مطلوبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک طی هفته‌های گذشته در قم کاهش یافته و ادامه این روند محل نگرانی و هشدار است.

وی ابراز کرد: یک باوری در قم وجود دارد مبنی بر اینکه کرونا در قم تمام شده است که یک باور غلط و خطرناک در ادامه روند مقابله با کووید۱۹ است.

سرمست افزود: کمک های مومنانه همچنان باید ادامه داشته باشد عده زیادی در این جامعه حضور دارند که نیاز حیاتی به بسته های معیشتی دارند.

وی درادامه به اشاره به دپوی ۹ میلیون ماسک در این استان گفت: باید زمینه لازم برای صادرات ماسک تولید شده قم به استان‌های دیگر و خارج از کشور فراهم شود.

استاندار قم اظهار داشت:تولیدکنندگان ماسک در زمانی که نیاز حیاتی به این محصول داشتیم خط تولید این محصول را در قم راه اندازی کردند و امروز وظیفه داریم تا از آنها حمایت کنیم.

وی  دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی به مراسم های دهه فجر، گفت: مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بصورت نمادین با حرکت خودرو و مورتورسیکلت انجام خواهد گرفت و سخنرانی حضوری هم وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: آیین‌های افتتاح طرح های عمرانی، فرهنگی و تفریحی دهه فجر امسال باید با حداقل حضور فیزیکی افراد و در بستر فضای مجازی انجام بگیرد.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 94380

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94380/احتمال-شیوع-مجدد-کرونا-درقم-نگرانیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir