کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گیم نت‌هایی که زنجیره انتقال ویروس را در بین جوانان قمی افزایش می‌دهد

خبرگزاری تسنیم , 8 بهمن 1399 ساعت 20:52

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: گیم نت‌ها این روزها با ازدحام جوانان روبرو است و باعث افزایش زنجیره انتقال در بین جوانان خواهد شد.


به گزارش قم نیوز سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بحران کرونا در هفته گذشته در استان اظهار داشت: در این هفته گیم نت‌ها به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت نامطلوبی قرار دارند ازدحام جوانان در گیم نت‌ها ما را نسبت به افزایش زنجیره انتقال بیماری نگران کرده است.

وی افزود: اکنون استان ازنظر بستری و فوتی‌ها در وضعیت مطلوب قرار دارد ولی اگر عادی انگاری‌ها ادامه داشته باشد ممکن است دوباره شرایط ما خطرناک شود اما آمار بیماران مشکوک به کرونا در مطب‌های پزشکان روند افزایشی داشته است.

ویروس جهش داری که جوانان را هدف قرار می‌دهد

رئیس مرکز بهداشت استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابتلای 6 نفر به ویروس جهش دار کرونا در تهران بیان کرد: تاکنون 6 نفر به ویروس انگلیسی مبتلا شدند و در چند استان دیگر هم شیوع یافته است این ویروس بیشتر جوانان و نوجوانان را هدف قرار می‌دهد لذا تجمع در گیم نت‌ها شیوع بیماری را افزایش می‌دهد.

محبی افزود: هنوز هیچ مورد مشکوکی درزمینهٔ ویروس جهش دار انگلیسی در قم مشاهده نشده است اما وضعیت قم نگران‌کننده است و باید بیشتر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود در تلاش هستیم تست کرونا در درمانگاه‌های خصوصی هم فراهم شود تا ره‌گیری بیماران افزایش یابد.

شناسایی 81 درصد بیماران در مراکز جامع سرپایی قم

رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: 81 درصد از بیماران کرونایی در مراکز سرپایی شناسایی می‌شوند.

وی اظهار داشت: جایگاه قم در حال حاضر ازنظر بستری و فوت وضعیت مطلوب‌تری به خود گرفته اما این روند دائمی نیست و باید پروتکل‌های بهداشتی همچنان جدی گرفته شود.

سیامک محبی افزود: از هفته آینده تلاش می‌کنیم تا امکان تست سریع کرونا در درمانگاه‌های خصوصی استان هم فراهم شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 81 درصد از بیماران کرونایی قم در مراکز سرپایی تست این ویروس شناسایی می‌شوند در طرح شهید سلیمانی که تاکنون در حال اجرا است 27 تیم شهری و 14 تیم روستایی در تیم ره‌گیری مشغول فعالیت هستند با این طرح و انجام تست‌های سریع رپید بیماران و ناقلان بیماری را بیشتر ره‌گیری و شناسایی کرده تا مدیریت مطلوب‌تری نسبت به بیماری داشته باشیم.

کاهش پروتکل‌های بهداشتی از سوی بانک‌های استان

رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: طی هفته‌های اخیر پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران افزایش و نسبت به هفته‌های گذشته وضعیت مطلوب‌تری داشته است در این زمینه از دست‌اندرکاران حرم‌های مطهر قدردانی می‌کنیم با توجه به شرایط وضعیت آبی استان و زائرپذیری افزایش مسافرت‌ها نگران‌کننده است.

محبی با اشاره به وضعیت نامطلوب بانک‌ها طی هفته گذشته بیان کرد: آن‌طور که گزارش‌شده است بانک‌ها نسبت به گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند درحالی‌که بانک‌های قم در موج‌های گذشته مطلوب همکاری کردند از دبیر شورای سیاست‌گذاری بانک‌های عامل درخواست داریم دراین‌ارتباط هشدار لازم را به بانک‌ها ارائه دهد.

قمی‌ها نسبت به زدن ماسک بی‌وفا شده‌اند

رئیس مرکز بهداشت قم در ادامه گزارش خود از کاهش زدن ماسک از سوی قمی‌ها در اماکن عمومی گزارشی ارائه و عنوان کرد: زدن ماسک در بین قمی‌ها کاهش‌یافته است هم‌چنین مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری به‌رغم ازدیاد جمعیت استفاده از ماسک در آن کاهش‌یافته است اصناف و واحدهای صنعتی هم‌چنین این روند نگران‌کننده است چراکه هرگونه عادی انگاری وضعیت مارا خطرناک‌تر خواهد کرد.

محبی با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در قم اظهار داشت: تاکنون 7 هزار و 958 مورد تست ره‌گیری در طرح شهید سلیمانی انجام‌گرفته و 140 مورد ابتلا به کرونا شناسایی‌شده است در دو ماه از اجرای این طرح که تأثیر مثبتی بر شناسایی بیماران داشته است 10 هزار تست کرونا صورت گرفته که هزار و 792 مورد آن مثبت شده است اما این روزها مردم در برابر تیم‌های حمایتی و نظارتی مقاومت می‌کنند و این چالشی است که ما آن روبرو هستیم.

گفتنی است؛ طرح شهید قاسم سلیمانی تأثیر مثبتی بر شناسایی هوشمند بیماران کرونایی داشته است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 94388

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94388/گیم-نت-هایی-زنجیره-انتقال-ویروس-بین-جوانان-قمی-افزایش-می-دهد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir