کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأمین بخشی از حقابه‌های قم از سد الغدیر و 15 خرداد

خبرگزاری تسنیم , 8 بهمن 1399 ساعت 16:01

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مجمع نمایندگان قم با ۵۸ کارگروه فعال است و موضوعات مختلفی را پیگیری می‌کنیم.


به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی در جمع خبرنگاران در خصوص تأمین حقابه‌های قم اظهار داشت: دراین‌باره جلسه مفصلی با وزیر نیرو برگزار و تصمیماتی گرفته شد که در حال پیگیری است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای افزود: بخشی از حقابه‌ها از سد الغدیر و 15 خرداد تأمین شد که به دلیل وضعیت خوب آب سدها توانستیم آن را عملیاتی کنیم، اما در تلاشم بتوانیم حقابه‌های قم را به‌طور کامل به‌ویژه در حوزه کشاورزی تأمین نمائیم.

وی پیرامون پیگیری مشکلات مردم از طریق نمایندگان تصریح کرد: تعدادی از کارگروه‌هایی که در دفتر بنده فعال بود را به مجمع نمایندگان منتقل کردیم و در حال حاضر مجمع نمایندگان قم با 58 کارگروه فعال است و موضوعات مختلفی را پیگیری می‌کنیم.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: از طریق این کارگروه‌ها، جلساتی با مدیران برگزار و عمده مشکلات احصاء می‌شود و در جهت پیگیری این دغدغه‌ها از طریق وزراء در تهران، مسائلی را دنبال می‌کنیم، ضمن اینکه روزهای 5 شنبه و جمعه در قم جلسات و ملاقات‌های مردمی از طریق نمایندگان برقرار است.

وی در مورد رفع مشکلات در توسعه صنایع کشاورزی و دامداری و صنایع تبدیلی نیز خاطرنشان کرد: در این بخش قوانینی وجود دارد که مدیران باید پیگیر آن باشند، در این زمینه مسائلی درباره شهرک صنعتی و کشاورزی وجود دارد و احداث شهرک کشاورزی در قنوات پیگیری می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: در اجرای طرح شهرک کشاورزی، زمین و چاهی خریداری شد تا صیفی‌کاران قنوات با مشکلات کمتری مواجه شوند و برای کشت و کار مجبور نباشند به استان‌های دیگری بروند.

وی در ادامه در مورد وضعیت منطقه جمکران نیست توضیح داد:چندین موضوع درباره دهستان جمکران وجود دارد که یکی از مسائل مهم، وضعیت اسماعیل‌آباد است و دراین‌باره مباحثی را از سوی مقام معظم رهبری مورد پیگیری قراردادیم.

امیرآبادی عنوان کرد: اسماعیل‌آباد مردم مستضعفی دارد و چندین بار از این منطقه بازدید به عمل آمد و تصمیماتی در ساماندهی وضعیت منطقه گرفته شد که به‌زودی اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در تقسیمات کشوری قرار شد جمکران از دهستان خارج شود و هم‌اکنون نیز جمکران بخشی از شهر به شمار می‌رود و شهرداری منطقه 5 باید خدمات لازم را ارائه دهد.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: در بخشی از خیابان ظهور، حلبی‌آبادی شکل‌گرفته و باید فکری اساسی شود، به‌طورکلی در بازآفرینی شهری قول‌هایی از طرف معاون وزیر راه داده‌شده که امیدواریم عملیاتی شود.

وی در مورد قراردادهای شرکتی وزارت کشور نیز اظهار داشت: دراین‌باره مشکلات اساسی زیادی دارم و مجلس باید برای آن فکری کند، متأسفانه دولت در تبدیل وضعیت با ما راه نمی‌آید و امیدواریم دولت بعدی بتواند این مشکلات را با نگاه انقلابی حل کند.

امیرآبادی عنوان کرد: در خصوص وضعیت ایثارگران نیز مشکلاتی وجود دارد و دولت برخی از مصوبات را اجرا نمی‌کند و سازمان استخدامی نیز با مشکلاتی مواجه است، تفاوت بین حقوق نیروهای قراردادی و دائمی منصفانه نیست و نماد تبعیض است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس چندین بار اقدام کرد اما واقعیت این است که مجلس نمی‌تواند طرحی که بار مالی دارد بدهد و شورای نگهبان آن را برمی‌گرداند و دولت باید این دغدغه را پیگیری کند.

نماینده مردم قم در مجلس همچنین با قدردانی از کمک‌های مردمی و خیرین در روزهای کرونایی بیان کرد: با همراهی مردم 8 میلیارد تومان جمع‌آوری شد و در اختیار ستاد قرارگاه کریمانه اهل‌بیت(ع) قرار گرفت تا بین کارگران و افراد بیکار توزیع شد.

وی اظهار داشت: تلاش کاردرمانی و مدافعین سلامت نیز بسیار باارزش است و امید است به منطقه سفید برسیم و بتوانیم با بودجه 1400 در این شرایط اقتصادی آلام مردم را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 94390

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94390/تأمین-بخشی-حقابه-های-قم-سد-الغدیر-15-خرداد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir