پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 94417

کاهش مراجعه مردم به مراکز معاینه فنی خودرو در قم بررسی شود

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از کاهش مراجعات به مراکز معاینه فنی خودروها انتقاد کرد و گفت: در شرایطی که خودروها نقش مؤثری در آلایندگی هوا دارند، معاینه فنی خودروها باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
کاهش مراجعه مردم به مراکز معاینه فنی خودرو در قم بررسی شود
کاهش مراجعه مردم به مراکز معاینه فنی خودرو در قم بررسی شود
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه حدود ۸۹ هزار خودروی بنزینی و گازسوز به سه مرکز معاینه فنی ترمینال، قدس و جمکران در شهر قم مراجعه کرده اند، در حالی که این آمار در مدت مشابه سال های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب حدود یک صد هزار و ۹۵ هزار خودرو بوده است.

وی بر ضرورت ارائه طرح های تشویقی برای افزایش مراجعه شهروندان به مراکز معاینه فنی تأکید کرد و گفت: بر اساس قوانین به ویژه قانون هوای پاک، پلیس راهنمایی و رانندگی باید با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی برخورد کرده و از ادامه حرکت آنها جلوگیری کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه ارائه تخفیف و طرح های تشویقی برای شهروندان با هدف افزایش مراجعات شهروندان به مراکز معاینه فنی باید جدی تر دنبال شود، گفت: عملکرد مراکز معاینه فنی خودروها در شهر قم کاملا مورد نظارت و پایش قرار گرفته و با تخلفات احتمالی بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی برخورد می شود.

وی در پایان با بیان اینکه شهر قم دارای سه مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و چهار مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین است، تصریح کرد: مقابله با پدیده آلودگی هوا نیازمند عزم جدی و مشارکت فعال همه دستگاههای اجرایی و حضور و همدلی همه شهروندان است که برای تحقق آن تلاش می کنیم.

مرکز قدس واقع در کیلومتر ۳ جاده اراک، مرکز جمکران واقع در ابتدای خیابان امام حسن عسگری(ع) و مرکز ترمینال واقع در بلوار شهید خداکرم بعد از پل شهید دستغیب، مراکز سه گانه معاینه فنی خودروهای سواری در شهر قم هستند که همه روزه از ساعت ۷:۳۰ آماده خدمات‌رسانی می باشند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcefe8o.jh8ezi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سلام ازبس اذیت میکنند