شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : 94425

افزایش تعداد بستری کرونایی در هفته اخیر

قم نيوز : رئیس مرکز بهداشت قم از افزایش تعداد بستری شدگان مبتلا به کووید19 در استان در هفته اخیر با وجود کاهش تعداد پذیرش اورژانس ابراز نگرانی کرد.
افزایش تعداد بستری کرونایی در هفته اخیر
افزایش تعداد بستری کرونایی در هفته اخیر
به گزارش قم نیوز سیامک محبی با اشاره به آخرین آمار مربوط به بیماری کرونا در استان قم و در سراسر کشور اظهار کرد: متأسفانه روند کاهشی بستری شدگان و جانباختگان کرونایی در کشور و در هفته اخیر تداوم نیافته و این آمار از روند نزولی به حالت همسطح و فِلَت رسیده که این امر نگران کننده است.

وی افزود: استان قم هم اکنون در بین 31 استان کشور از نظر بستری شدگان کرونایی در رتبه بیست و نهم و از نظر جانباختگان کرونایی در رتبه بیست و یکم قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین تصریح کرد: آمار هفته اخیر در استان بیانگر آن است که با وجود کاهش تعداد پذیرش اورژانس در هفته اخیر نسبت به هفته قبل از آن، تعداد بستری شدگان کرونایی از عدد 70 به عدد 77 رسیده و افزایشی بوده است.

محبی درباره آمار جانباختگان کرونایی در قم در هفته اخیر نیز گفت: این آمار 11 نفر شامل 9 نفر فوتی مشکوک و تنها 2 نفر فوتی قطعی بوده است.

وی تعداد نمونه گیری های هفته اخیر را نیز در استان 967 مورد اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، نمونه 63 نفر مثبت بوده است که بیانگر مثبت بودن 6 درصد از نمونه گیری ها در هفته اخیر است.

رئیس مرکز بهداشت قم در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 81 درصد بیماران کرونایی در بخش بهداشت و مراکز سرپایی شناسایی می شوند که امیدواریم این عدد به 100 درصد برسد.

محبی در عین حال ابراز امیدواری کرد درمانگاه های بخش خصوصی استان نیز در هفته جاری به تست های سریع کرونا (رپید) مجهز شوند.

ارتقای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مساجد قم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان نیز گفت: آمار نشان می دهد نانوایی ها، مراکز شماره گذاری خودرو، آرامستان ها، پایانه های مسافربری درون شهری، دفاتر اسناد رسمی، مجتمع های خرید و پاساژها، گیم نت ها، بانک ها و همچنین مراکز تشخیصی درمانی مانند آزمایشگاه ها، درمانگاه ها و کلینیک ها، نمرات ارزیابی کمتر از 75 در رعایت شیوه نامه های بهداشتی دارند.

محبی افزود: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مساجد استان در هفته اخیر از 75 به 90 درصد رسیده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با ابراز نگرانی از افزایش سفرها به قم تأکید کرد: اگرچه تاکنون موردی از ویروس جهش یافته انگلیسی در قم مشاهده نشده است، اما مشاهده 6 مورد از این ویروس در تهران، سبب هُشدار و اعلام زنگ خطر است.

رئیس مرکز بهداشت قم درباره آمار استفاده مردم از ماسک نیز خاطر نشان کرد: آمار استفاده عموم مردم از ماسک در هفته اخیر به 78 درصد رسیده که کاهشی 4 درصدی را نسبت به هفته قبل از آن نشان می دهد، ضمن آن که متأسفانه آمار استفاده مردم از ماسک در وسائل نقلیه و همچنین آمار استفاده از ماسک در ادارات استان نیز با روند کاهشی مواجه است.

محبی درباره تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی نیز در استان توضیح داد: 41 تیم رهگیری، 24 تیم مراقبت در منزل و 181 تیم نظارتی در این طرح فعال هستند که فعالیت آنان تاکنون بیش از 8 هزار مورد رهگیری و حدود 200 مورد مراقبت بیماران کرونایی را در منزل به دنبال داشته است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم ادامه داد: فعالیت تیم های نظارتی طرح شهید سلیمانی در استان با بیش از 75 هزار مورد بازدید و بازرسی همراه بوده که این بازرسی ها هم حدود 4 هزار مورد اخطار و بیش از 100 مورد پلمب را به دنبال داشته است.

وی همچنین از شناسایی حدود 100 هزار فرد پُرخطر در استان خبر داد و گفت: این افراد به صورت هفتگی و از طریق تماس تلفنی مراقبت و رهگیری می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان نیز به نمونه گیری های انجام شده در استان در دو ماه اخیر اشاره و بیان کرد: در این دو ماه حدود 9 هزار و 730 تست در استان انجام شده که یک هزار و 790 مورد از آن ها مثبت بوده است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcdko0n.yt0ox6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما