کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده قم در مجلس مطرح کرد

ضرورت پایش میزان اثرگذاری آلایندگی کارخانجات برسلامت مردم سلفچگان

خبرگزاری مهر , 11 بهمن 1399 ساعت 19:31

نماینده مردم قم در مجلس گفت: باید نسبت به تاثیر کارخانه‌های آلاینده این بخش بر سلامت اهالی سلفچگان طرح پایش اجرا شود.


به گزارش قم نیوز علیرضا زاکانی در سفر به بخش سلفچگان و در جلسه با امام جمعه مسئولین سلفچگان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی برای بررسی مشکلات زیست محیطی بخش سلفچگان برگزار شد گفت: درباره موضوع استقرار سه سیستم سنجش آلایندگی در شهرک صنعتی و شهر سلفچگان و دهستان نیزار باید هرچه سریع‌تر نامه نگاری از طریق بخشداری انجام شود و ما در مجمع نمایندگان نیز این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیتی که مسئولین بخش سلفچگان مطرح کردند می‌توان با رایزنی با سازمان برنامه برای تخصیص عوارض آلایندگی به شهرداری و دهیاری‌های این بخش تخصیص داده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بررسی تخصصی میزان آلودگی احتمالی آب‌های زیرزمینی در این منطقه گفت: باید از طریق شورای برنامه‌ریزی استان نسبت به تصویب ممنوعیت واگذاری و یا صدور مجوز برای کارخانه‌های آلاینده در بخش سلفچگان توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اقدام شود.

وی در ادامه افزود: باید نسبت به رصد میزان آلایندگی کارخانجات مستقر در بخش سلفچگان، نحوه انتقال پسماند به سایت پسماند و شناسایی کارخانجات نیازمند ارتقا تکنولوژی اقدام شود و مجمع نمایندگان هم رایزنی‌های لازم برای تخصیص بودجه را انجام دهد.

زاکانی ضمن تاکید بر ضرورت جمع‌آوری هرچه سریع‌تر پسماندهای رهاشده در اطراف جاده‌های اصلی و فرعی بخش سلفچگان و انتقال به سایت پسماند صنعتی گفت: دفن پسماند صنعتی در سایت ۱۸ هکتاری باید متوقف و هرچه سریع‌تر نسبت به واگذاری ۱۵۰ هکتار زمین برای ایجاد سایت پسماند جدید اقدام شود.

وی افزود: باید نسبت به تأثیر کارخانه‌های آلاینده این بخش بر سلامت اهالی سلفچگان طرح پایش اجرا شود.

حضور در منزل یکی از مدافعان حرم که بر اثر بیماری فوت کرده و همچنین دیدار چهره به چهره با اهالی روستای جنداب و سخنرانی در مسجد این روستا از دیگر برنامه‌های سفر دکتر زاکانی به بخش سلفچگان بود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 94440

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94440/ضرورت-پایش-میزان-اثرگذاری-آلایندگی-کارخانجات-برسلامت-مردم-سلفچگان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir