کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیرآبادی نماینده مردم قم:

بازارچه‌های صنایع دستی قم راه اندازی شود

12 بهمن 1399 ساعت 9:30

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: میراث فرهنگی قم از میراث ثبتی خود در مقابل دست‌اندازی‌ها دفاع کند. 


به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه کارگروه تخصصی گردشگری مجمع نمایندگان استان قم که با حضور کارگروه و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم برگزار شد در موضوع تپه قلی درویش تصریح کرد: نباید اختلاف بین میراث فرهنگی و اوقاف موجب لطمه به این اثر فاخر و ارزشمند شهر قم شود 

وی در ادامه با بیان اینکه میراث فرهنگی و توسعه یافتگی لازم و ملزوم هم هستند افزود: در حال حاضر برخی فوانین سختگیرانه مانع توسعه شده است. 

امیرآبادی تصریح کرد: یک اثر ثبتی میراث فرهنگی باید حفظ شود اما در کنارش لازم است که توسعه هم اتفاق بیفتد. 

وی در این موضوع به پارکینگ شرقی حرم اشاره کرد و گفت: هم اکنون سرمایه‌گذاری وجود دارد و حاضر است یک واحد اقامتی، یک بازارچه کشوری و یک پارکینگ بسازد و تحویل دهد اما متاسفانه بعضی از افراد با این بهانه که سلسله مراتب تشرف از بین می‌رود مانع از ورود سرمایه‌گذار می‌شوند.
 
امیرآبادی مقدار بافت تاریخی بیان شده را لازم بررسی دانست و بیان کرد اینکه مساحت زیادی از شهر به نام بافت تاریخی بلوکه شده درست نیست و باید مورد بررسی قرار گیرد لازم باشد در این زمینه با وزیر میراث فرهنگی بار دیگر این موضوع را مطرح و از ایشان مطالبه خواهم کرد.

عضو هیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در زمینه صنایع دستی گفت: ما در سطح شهر قم به ایجاد سه و چهار بازارچه صنایع دستی نیاز داریم  که تاکید کردند کارگروه گردشگری با شهرداری و شورای شهر جلساتی را برگزار کند تا موضوع جانمایی بازارچه صنایع دستی مورد بررسی قرار گیرد. 

امیرآبادی به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم تاکید کرد: در خصوص معرفی اراضی برای ایجاد بازارچه سعی کند اراضی دولتی باشد تا دردسر کمتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه تجربه شخصی  ثابت کرده است که پیگیری مداوم جواب می‌دهد بیان کرد: در این زمینه بهتر است از سوی دفتر مجمع نمایندگان مستمرا برای ایجاد بازارچه صنایع دستی تلاش کند تا محقق شود. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری اراضی برای ساخت تاسیسات گردشگری و حفظ جاذبه‌های طبیعی گردشگری  اظهار کرد: باید کارگروه با منابع طبیعی و محیط زیست جلسه‌ای برگزار کند تا مشکلات احصاء و برطرف شود.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 94457

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94457/بازارچه-های-صنایع-دستی-قم-راه-اندازی-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir