يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : 94465
استاندار قم؛

حمایت از دانش‌آموزان برای بازگشت به فضای آموزش ضروری است

قم نيوز : سرمست گفت: حمایت از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل برای بازگشت به فضای آموزش ضروری است.
حمایت از دانش‌آموزان برای بازگشت به فضای آموزش ضروری است
حمایت از دانش‌آموزان برای بازگشت به فضای آموزش ضروری است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست استاندار قم شامگاه شنبه در هشتمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان در سالن کرامت گفت: پرداختن به‌سلامت جسم و روان دانش‌آموزان به‌خصوص در شرایط کرونایی اهمیت زیادی دارد و دراین‌باره باید گام‌های مؤثری برداشت.

استاندار قم افزود: در این عرصه نیاز به برنامه‌های راهبردی در حوزه پیشگیری داریم و باید به لحاظ روان‌شناختی و روانشناسی نیز به بررسی وضعیت دانش‌آموزان بپردازیم تا دچار آسیب‌های کمتری باشیم.

سرمست تصریح کرد: در ایام کرونا گاهی خانواده بااینکه متوجه بیماری می‌شوند آن را کنمان می‌کنند، در مورد بیماری‌های روحی و روانی نیز همین‌گونه است و امکان دارد پنهان بماند و باید آموزش‌وپرورش به همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط به لحاظ روان‌شناختی وارد شوند.

استاندار قم عنوان کرد: طرح ملی "نماد" آموزش‌وپرورش یکی از طرح‌های مهم برای حل آسیب‌های اجتماعی ویژه دانش آموزان است و باید در اجرای آن به همه جوانب کارشناسی به لحاظ روان‌شناختی و جامعه‌شناسی و نیز جایگاه مذهبی و فرهنگی شهر قم توجه داشت.

سرمست بیان کرد: در سطح کشور، طرح‌های ملی مختلفی در مورد آسیب‌های اجتماعی اجرایی می‌شود که برای تحقق آن در شهر قم باید شرایط و وضعیت اجتماعی و فرهنگی را در نظر گرفت تا بتوان در تحقق اهداف موفق بود.

استاندار قم عنوان کرد: در جهت اجرای طرح ملی "نماد" باید مسئولانی در این حوزه قدم بردارند که ازنظر مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارای تخصص باشند.

سرمست در ادامه در مورد کمبود فضای آموزشی بیان کرد: مدیریت شهری نقش مهمی در توسعه فضا‌های آموزشی در قم دارد و باید شهرداری و شورای اسلامی شهر با توجه به اختیارات و وظایف خود به این موضوع مهم بپردازند تا بتوان با تغییر کاربری آموزشی، بخشی از مشکلات در این حوزه را کاهش داد.

استاندار قم گفت: همراهی و تعامل مسئولان در جهت تأمین زمین‌های موردنیاز جهت توسعه فضا‌های آموزشی در استان قم اهمیت زیادی دارد، وقتی خیرین در جهت ساخت و توسعه فضا‌های آموزشی اعلام آمادگی می‌کنند باید زمین موردنیاز را برای اجرای طرح اختصاص داد.

سرمست افزود: ما در اینجا از حمایت نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی جهت رفع مشکل اراضی موردنیاز آموزش‌وپرورش جهت توسعه مدارس استان استقبال می‌کنیم.

استاندار قم همچنین عنوان کرد: با توجه به آمار موجود، حمایت از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل برای بازگشت به فضای آموزش ضروری است، البته در ابتدای امر نیاز به آسیب‌شناسی دقیق و بررسی کارشناسانه در مورد عوامل مهم در ترک تحصیل‌داریم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchmknw.23nk-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما