دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 94476

لایحه بودجه 1400 شهرداری قم آماده تحویل به شورای شهر است

قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از وصول قریب الوقوع لایحه بودجه سال 1400 شهرداری قم به این شورا خبر داد.
لایحه بودجه 1400 شهرداری قم آماده تحویل به شورای شهر است
لایحه بودجه 1400 شهرداری قم آماده تحویل به شورای شهر است
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی امروز در یکصد و هشتادمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر به ضرورت توجه کمیسیون های تخصصی این شورا به اصلاحیه ها و متمم های بودجه ای شهرداری و سازمان های تابعه در سال جاری اشاره و اظهار کرد: این اصلاحیه ها و متمم ها باید بر اساس نظرات کارشناسی شده ارائه تا تصمیم گیری نهایی درباره آن ها انجام شود.

وی سپس به مهلت قانونی پانزدهم بهمن ماه هر سال برای شهرداری  در ارائه لایحه بودجه سال جدید توجه داد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه لایحه پیشنهادی بودجه سال 1400 شهرداری قم آماده تحویل به شورای اسلامی شهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم اضافه کرد: بر این اساس همه اعضا و کمیسیون های شورای شهر باید به صورت آماده باش و در نوبت های مختلف صبح و عصر و حتی نوبت های شبانه به بررسی جزئیات این بودجه بپردازند.

جلالی با اشاره به ضرورت توجه سریع و در عین حال دقیق اعضای شورای اسلامی شهر به جزئیات این لایحه تأکید کرد: این لایحه باید به موقع، آماده و نهایی شود.

وی در ادامه به استفساریه انجام شده از سوی کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر پرداخت و گفت: این استفساریه درباره قانون منع فروش است و جزئیات آن به اطلاع و تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم همچنین تعیین عوارض و تعرفه بهای خدمات را از وظایف قانونی شورای اسلامی شهر دانست و تصریح کرد: اگر تعیین عوارض و تعرفه بهای خدمات، سیر قانونی خود را طی کند، قطعا لازم الاجراست، ضمن آن که همه این بحث ها باید کارشناسی شده به پیش برود.

وی افزود: این عوارض و تعرفه بهای خدمات در بسیاری از موارد حتی کمتر از قیمت تمام شده و میزان تورم موجود، نرخ گذاری می شود تا رعایت حال مردم شده باشد.

جلالی همچنین ادامه داد: گاهی گفته می شود که ستاد تنظیم بازار درباره این نرخ گذاری عوارض و تعرفه بهای خدمات نظر دارد، در حالی که این ستاد امر مدیریت تأمین و قیمت گذاری کالاهای اساسی را بر عهده دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در عین حال یادآور شد: البته برخی سازمان ها مانند سازمان تعزیرات عملا بر نرخ گذاری کارشناسی شده عوارض و تعرفه بهای خدمات به عنوان مصوبه شورای اسلامی شهر نظارت می کنند.

وی در پایان سخنان خود و در پی تذکر یکی از اعضای شورای شهر درباره لزوم رعایت و تأمین سهم شهرداری در تفکیک اراضی و زمین ها تصریح کرد: راهکارهای تحقق کامل این مهم باید در کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر و بویژه کمیسیون تلفیق بررسی و سپس به صحن علنی شورا ارائه شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcjmxeh.uqexazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما