سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 94508

۶۵۴ فرصت اشتغال دردهه فجر به بخش کشاورزی قم افزوده می‌شود

قم نيوز : رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر، ۵۷ طرح در بخش کشاورزی استان با اعتبار بیش از ۹۷۲ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۶۵۴ تن به بهره برداری می‌رسد.
برخی بجای جذب مردم دنبال دفع و واگرایی هستند
برخی بجای جذب مردم دنبال دفع و واگرایی هستند
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی بیان کرد: درهمین رابطه زیربخش آب و خاک ۲۹ طرح با سرمایه‌گذاری ۲۴۲هزار و ۱۶۱میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۳۴۵ تن، در بخش بهبود تولیدات گیاهی یک طرح با ۱۲۰ هزار میلیون ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۲۰ تن و بخش بهبود تولیدات دامی ۱۲ طرح با سرمایه‌گذاری ۲۷۱ هزار میلیون ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۹ تن به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: همچنین در بخش صنایع تبدیلی و غذایی ۳ طرح با ۲۶۹ هزار میلیون ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۱۵۸ تن، بخش شیلات و امورآبزیان ۲ طرح با سرمایه گذاری چهار هزار میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای چهار تن و در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری نیز ۲ طرح با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۸۹۹ میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۴۵ تن افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در ادامه برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم به مناسبت دهه فجر، در حوزه دامپزشکی ۶ طرح با سرمایه گذاری ۲۷ هزار میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۵ تن، در بخش تعاون روستایی یک طرح با سرمایه گذاری ۳۲ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی برای سه تن و همچنین در حوزه امور عشایری یک طرح با ۲ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۵ طرح به بهره برداری می‌رسد.

پورمیدانی گفت: در کنار توسعه سطح تولیدات با نهادینه شدن رویکرد ارتقا سلامت محصولات در بخش کشاورزی استان، شاهد اصلاح هرچه بیشتر فرآیندهای تولید این محصولات در قم هستیم.

وی افزود: کشاورزی در قم روند رو به گسترشی دارد و با ایجاد واحدهای فرآوری در کنار مزارع و باغات، سهم این بخش مهم اقتصادی در حوزه تولید و اشتغال استان ارتقا قابل توجه‌ای خواهد یافت.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfctd1.w6djxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما