کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله جوادی آملی: حوزه‌های علمیه باید طلبه‌هایی همچون امام خمینی (ره) تربیت کنند

خبرگزاری مهر , 16 بهمن 1399 ساعت 19:48

آیت الله جوادی آملی گفت: حوزه های علمیه باید طلبه‌های خوش استعداد همچون امام خمینی (ره)، سید مرتضی، شیخ انصاری و آخوند خراسانی‌ها تربیت کنند.


به گزارش قم نیوز آیت الله جوادی آملی صبح پنجشنبه در پیامی تصویری به همایش کتاب سال حوزه با تشکر از برگزار کنندگان این همایش گفت: کم نبودند بزرگانی که کار عظیم کردند و وقتی با تمام سرمایه و ثبات قدم در راه الهی حرکت نمودند، خداوند متعال نیز جزای خیر چندین برابری عنایت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه موظف است استعدادها را پرورش دهد و به کم قانع نباشد گفت: حوزه باید طلبه‌های خوش استعداد را به نحوی تربیت و حمایت کند که خروجی حوزه‌ها امثال امام خمینی (ره)، سید مرتضی، شیخ انصاری و آخوند خراسانی‌ها باشد.

این استاد درس خارج بیان اینکه وقتی سخن حق و برگرفته از وحی در قالب علوم، بر دنیا عرضه شد تمام افکار و علوم دنیای امروز به خصوص علوم غربی نیز تحت الشعاع قرار خواهند گرفت و علوم اسلامی سیطره خود را نشان خواهد داد گفت: حوزه علمیه و دانشگاه همانگونه که وظیفه دارند همه مکاتب و علوم را بشناسند و برای جذبشان به زبان آنها صحبت کنند، وظیفه دارند جهانی فکر کنند و جهانی حرف بزنند.

وی با توضیح اینکه همانگونه که وجود مبارک پیامبر اعظم (ص) مُهیمن و دارای غلبه بر همه عالم است و وظیفه داشت جهانی عمل نماید تاکید کرد: اگر همین علم مهیمن و مسلط بر همه عالم فراگیر شد مردم می‌فهمند انسان مثل درخت نیست که میوه دهد و آخرکار پوسیده و از بین برود بلکه انسان طائر ملکوتی و ابدی است که از قفس آزاد می‌شود و برای رسیدن به مقصد باید متاع ابدی داشته باشد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 94579

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94579/آیت-الله-جوادی-آملی-حوزه-های-علمیه-باید-طلبه-هایی-همچون-امام-خمینی-ره-تربیت-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir