دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 94634
مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد؛

ضرورت مدلسازی دقیق و جامع برای حضور بانوان در عرصه های مختلف

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولیت ها و کارها بدون حضور زن محقق نمی شود، گفت: باید برای حضور بانوان، یک مدلسازی دقیق و جامع در عرصه های مختلف تعریف شود.
ضرورت مدلسازی دقیق و جامع برای حضور بانوان در عرصه های مختلف
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی صبح دوشنبه در دیدار سرکار خانم صدیق، مدیر کل امور بانوان استانداری قم و جمعی از مشاوران امور بانوان نهادهای استانی قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد گفت: مقوله زن در نگاه اسلامی یک مقوله راهبردی و برجسته است؛ در حقیقت امام راحل (ره) یک رویکرد کلان و جامع و دقیق نسبت به زن داشتند و این نگاه امام خمینی (ره) برگرفته از قرآن کریم و سنت اهل بیت (علیهم السلام) بود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ایرادات اساسی نگاه غربی به مقوله زن، گفت: در جهان غرب مقوله زن و خانواده پیچیده و دارای مشکلات زیادی می‌باشد؛ غرب با نگاه غلطی به رویکرد زن و خانواده نگریسته است در حالی که گفتمان انقلاب اسلامی، دارای یک گفتمان جامع و کلان نسبت به زن می‌باشد و این گفتمان لازم است به صورت مدام بازسازی و عرضه شود که در حقیقت این در درجه اول وظیفه حوزه و نهادهای فرهنگی و فکری اجتماع است.

وی گفت: در این رقابت گفتمانی که بین انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی در ایران با نگاه و گفتمان غربی وجود دارد یکی از مسائل مهم و کلیدی مقوله زن و خانواده است و خوشبختانه انقلاب اسلامی دارای گفتمان منطقی و جذابی است که لازم است به درستی تبیین شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولیت‌ها و کارها بدون حضور زن محقق نمی‌شود، گفت: لازم است که برای این حضورها یک مدل سازی دقیق و جامعی تعریف شود.

وی با بیان نقش حوزه در جامعه، افزود: حوزه وقتی حوزه است که در جامعه آثار مثبتی از خود به جا بگذارد و اگر این آثار مثبت در جامعه دیده نشد حتماً اختلالی وجود دارد که باید برطرف شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfjvd1.w6djmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما