قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: انقلاب اسلامی منظومه فکری و معنوی جدیدی در دنیا رقم زد و آغازگر عصری نو و تمدنی جدید در عالم بود.
آیت‌الله اعرافی: ‌انقلاب اسلامی آغازگر عصری نو و تمدنی جدید در عالم بود‌
آیت‌الله اعرافی: ‌انقلاب اسلامی آغازگر عصری نو و تمدنی جدید در عالم بود‌
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز  در مراسم رونمایی از کتاب 2 جلدی "آیت‌الله مکارم شیرازی در اسناد ساواک" که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع)  برگزار شد، با تمجید از نقش آیت‌الله مکارم شیرازی در آغاز و پیروزی انقلاب، اظهار داشت: این عالم فرزانه توانستند باهوش و استعدادی سرشار و کار مداوم و پیوسته به نتایج و ثمرات بزرگ برسند.

وی حرکت در خط امام راحل در تمام شرایط را از دیگر ویژگی‌های بارز مبارزاتی آیت‌الله مکارم شیرازی برشمرد که چنین شخصیت‌هایی باهوش بالای امنیتی، اطلاعاتی توانستند نقشه‌های دشمن طاغوتی را خنثی و نهضت امام را به‌پیش ببرند.

مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله مکارم شیرازی را چهره‌ای برجسته دانست که علم و عمل، اجتهاد و تبلیغ را کنار هم قرار داده و همین موضوع موجب رشد و تعالی این عالم گران‌قدر شده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی نمادی از یک ایرانی هوشیار، پراستعداد و برخوردار از یک استعداد است

امام‌جمعه قم بابیان اینکه آیت‌الله مکارم شیرازی نمادی از یک ایرانی هوشیار، پراستعداد و برخوردار از یک استعداد وافر از همان کودکی بود، گفت: آیت‌الله مکارم شیرازی هم‌زمان علاوه بر نقد و مبارزه با اندیشه‌های مارکسیسم و کمونیسم، کاپیتالیسم غربی را نیز به چالش می‌کشید.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، ادامه داد: آیت‌الله مکارم شیرازی نماد چهره حوزوی است که علم و عمل را در خود جمع کرد و علاوه بر فعالیت‌های گسترده در حوزه معارف دینی، نسبت به وضعیت جامعه بی‌تفاوت نبود بلکه فعالیت‌های گسترده‌ای نیز در این زمینه داشت.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به نقش برجسته آیت‌الله مکارم در حوادث پیش و پس از انقلاب عنوان کرد: انقلاب اسلامی زمانی به وقوع پیوست که دنیای غرب با تکیه‌بر دستاورد‌های مادی خود به‌کلی از قواعد معنوی فاصله گرفته بود و همه پیش‌بینی‌ها می‌گفتند دین رو به افول و در حال احتضار است.

سخنان شورانگیز و تاریخ‌ساز امام،گفتمانی جدید را آغاز و بشریت را وارد عصر تازه کرد

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: سخنان و بیان آتشین و شورانگیز و تاریخ‌ساز امام ،گفتمانی جدید را آغاز و بشریت را وارد یک عصر تازه کرد، نهضت امام راحل تغییر معادلات علمی و دانش و معرفتی را هدف قرار داده و فراتر از آن، تغییر نقشه معرفتی عالم را هدف قرار داده بود و این جهت‌گیری در همان سخنرانی‌های اولیه امام قابل‌مشاهده است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به فرارسیدن سال روز پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: 22 بهمن اتفاقی ساده نیست، فکر و فرهنگ امام خمینی و عظمت ملت ایران موانع غیرقابل وصف را کنار زد و پیروزی بزرگ را در ایران و منطقه و جهان رقم زد، انقلاب اسلامی منظومه فکری و معنوی جدیدی در دنیا رقم زد و آغازگر عصری نو و تمدنی جدید در عالم بود.

22 بهمن 57 رخدادی شگفت‌انگیز بود که نشان از عظمت مردم ایران اسلامی داشت

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: 22 بهمن 57 رخدادی شگفت‌انگیز بود که نشان از عظمت مردم ایران اسلامی داشت که توانستند موانع را کنار بزنند و نظامی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی مستقر کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfyvd1.w6djvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما