يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : 94731

گزند موج چهارم کرونا قم را تهدید می کند

قم نيوز : استاندار قم با اشاره به آغاز خیز جدید کرونا در برخی استان ها گفت: نگرانی از شیوع موج چهارم کرونا در قم وجود دارد.
گزند موج چهارم کرونا قم را تهدید می کند
گزند موج چهارم کرونا قم را تهدید می کند
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست با تبریک حلول ماه رجب به مردم استان و همچنین تشکر از مردم فهیم استان و دست اندرکاران در برگزاری مراسم راهپیمایی موتوری و خودوریی بیست و دوم بهمن ماه، به گزارش های مختلف از استان های کشور درباره کرونا اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه گزارش ها نشان می دهد خیز جدیدی از کووید19 در بیشتر استان ها شروع شده است و نگرانی از شیوع موج چهارم این بیماری وجود دارد.

وی با بیان این که ویروس جهش یافته انگلیسی هم در برخی استان های کشور مشاهده شده است یادآور شد: قم از استان های پر تردّد در کشور است و از این رو باید نگران این ترددها باشیم.

استاندار قم افزود: البته خوشبختانه استان قم در شرایط فعلی در وضعیت آبی است، ولی انتظار داریم که سیر نزولی این بیماری همچنان در استان حفظ شود و به مرحله سفید برسیم.

سرمست با اعلام هشدار نسبت به هرگونه عادی انگاری و سهل انگاری خاطر نشان کرد: عادی انگاری این بیماری می تواند خیز جدید آن را به دنبال داشته باشد، بنابراین همچنان مردم باید نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رسانه ها هم نسبت به اطلاع رسانی های لازم جدّیت داشته باشند.

وی با تأکید بر این که گزند موج چهارم کرونا، قم را تهدید می کند اذعان کرد: البته واکسیناسیون علیه این بیماری نیز همزمان با سراسر کشور در استان قم آغاز شده است و فعلا کادر درمان و جامعه هدف را مورد توجه خواهد داشت و در ادامه بر اساس تصمیمات کمیته سیاستگذاری و اجرایی استان، اطلاع رسانی های لازم در این موضوع انجام خواهد شد.

استاندار قم در ادامه به مناسبت های پیشِ رو توجه داد و گفت: نوروز و آغاز سال جدید ضرورت توجه به شیوه نامه هایی برای ترددها و همچنین مراکز خرید را یادآور شده است.

سرمست اضافه کرد: در عین حال و با توجه به ورود برخی از مسافران از خارج کشور، تردیدی نیست که باید مراقبت ها در این زمینه بیشتر شود تا این مسافران صرفا با تست منفی کرونا بتوانند وارد کشور شوند تا امکان انتقال ویروس جهش یافته به حداقل برسد.

وی در پایان سخنان خود ضرورت افزایش نمونه گیری ها، رهگیری ها و همچنین نظارت های میدانی در امر مبارزه را کرونا را یادآور شد و تصریح کرد: این موارد بویژه در طرح محله محور شهید سلیمانی در استان های کشور و از جمله در استان قم با جدیت دنبال می شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcdf50n.yt0os6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما