چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : 94788

قم و باغ پرندگان منشأ آنفلوآنزای حاد پرندگان نبوده است

قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: به صراحت باید اعلام کرد که نه قم و نه باغ پرندگان این شهر، منشأ آنفلوآنزای حاد پرندگان نبوده اند و این باغ پس از طی دوره قرنطینه لازم، مجددا بازگشایی خواهد شد.
قم و باغ پرندگان منشأ آنفلوآنزای حاد پرندگان نبوده است
قم و باغ پرندگان منشأ آنفلوآنزای حاد پرندگان نبوده است
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به تمرکز دستفروشان قم در روزبازارهای سطح شهر بیان داشت: خوشبختانه در قم با معضل حضور دستفروشان در معابر شهری مواجه نیستیم، چراکه این دستفروشان فعالیت خود را به روزبازارها منتقل کرده اند.

وی افزود: ساماندهی روزبازارها و نظارت بر آن ها با همراهی و همیاری دستگاه هایی مانند مرکز بهداشت، ستاد مدیریت بحران و همچنین حضور نمایندگانی از خود دستفروشان در دستور کار است و تداوم دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: البته در روزهای اخیر شاهد جا به جایی یکی از روزبازارهای قم از محدوده یادگار امام به محوطه کناری بوستان جوان بوده ایم و همچنان مشکلاتی در برخی دیگر از روزبازارها دیده می شود که امید است با هماهنگی دستگاه های مسؤول در این موضوع و همچنین تشکیل کارگروهی به ریاست فرماندار قم و بر اساس ابلاغ جدید وزارت کشور، این مشکلات هم حل و فصل شود.

سامع همچنین به موضوع باغ پرندگان قم و شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در روزهای اخیر توجه داد و تصریح کرد: نه قم و نه باغ پرندگان این شهر، منشأ آنفلوآنزای حاد پرندگان نبوده اند.

وی اضافه کرد: باغ پرندگان قم بر اساس مطالعات کارشناسی و با کسب مجوز از محیط زیست و دامپزشکی بنا شده و البته این مجوزها در دوره های مختلف زمانی تمدید شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در عین حال بیان کرد: پرورش پرندگان زینتی در اطراف قم وجود دارد و از این رو، این باغ بر اساس تحقیقات لازم و بر اساس توجیه فنی و کارشناسی تأسیس شده است.

سامع افزود: باغ پرندگان قم در آبان ماه سال جاری افتتاح شد، اما در همان زمان و بر اساس پیش بینی های لازم و بویژه با توجه به شرایط کرونا، تنها 20 درصد ظرفیت اسمی پرندگان آن وجود عینی یافت و فعال بود و بقیه پرندگان کمیاب این باغ توسط سرمایه گذار کاربلد آن به اطراف شهر منتقل شد.

وی همچنین به نیاز قم به مجموعه هایی مانند باغ پرندگان اشاره و تصریح کرد: پیدا شدن 4 نمونه مثبت آنفلوآنزای حاد پرندگان در روزهای اخیر و در این باغ سبب قرنطینه آن شد که ان شاء الله پس از پایان زمان قرنطینه، شاهد بازگشایی این باغ خواهیم بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfced1.w6djcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما