کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کتاب "اسطوره‌های عشق" روایتی از تاریخ مبارزات شیعیان عراق رونمایی شد

خبرگزاری تسنیم , 30 بهمن 1399 ساعت 23:42

کتاب "اسطوره‌های عشق" روایتی از تاریخ مبارزات شیعیان عراق رونمایی شد.


به گزارش قم نیوز کتاب "اسطوره‌های عشق" روایتی از تاریخ مبارزات شیعیان عراق امروز با حضور جمعی از جوانان فعال در حوزه نویسندگی و پژوهشگری در نمایشگاه کتابستان رضوی رونمایی شد.

کمال السید نویسنده کتاب "اسطوره‌های عشق" در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در این کتاب ضمن تبیین نقش انقلاب اسلامی ایران در تکوین مسیر انقلابی مردم عراق، بسیاری از حوادث اجتماعی عراق به‌ویژه جامعه شیعی عراق در قالب داستان به خواننده معرفی می‌شود.

کتاب اسطوره‌های عشق در 382 صفحه‌ای زندگی شهیده میمون غازی و دیگر شهدای عراقی در قالب مستند رمان بیان می‌شود که متأثر از انقلاب اسلامی در مسیر مبارزه با استبداد بعثی قیام می‌کنند و به دست نیرو‌های بعثی و در زمان صدام حسین به شهادت می‌رسند.

این کتاب در 384 صفحه و قیمت 45 هزار تومان توسط انتشارات راه‌یار روانه بازار نشر شده است و علاقه‌مندان برای تهیه آن، علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند به صفحات مجازی ناشر مراجعه کنند.

در معرفی این کتاب می‎خوانیم: در سال 2003 میلادی با سقوط صدام حسین، راه برای معرفی شهدای عراقی، که در طول سال‌های حکومت بعثی در برابر آن رژیم ایستادگی می‌کردند باز شد و با خروج اسناد از دستگاه‌های اطلاعاتی و استخباراتی رژیم بعث و همچنین با بازشدن قفل زبان‌هایی که از ترس رژیم سخن نمی‌گفتند، کتاب‌های متعددی درباره این شهدا نوشته شد؛ کتابی که در دست شماست، رمانی الهام گرفته از همین اسناد و خاطرات جمع‌آوری‌شده پس از سقوط صدام است.

علی العراقی و همسرش فاطمه العراقی که سال‌ها در زندان‌های رژیم بعث بوده‌اند، پس از سقوط صدام، کتابی با عنوان مذکرات سجینه (خاطرات زنان زندانی) منتشر می‌کنند که در آن، سرنوشت ده‌ها زندانی زن عراقی را که در زندان‌های مخوف صدام محبوس بودند و بعدها اعدام شدند روایت و داستان آن‌ها را با استفاده از اسناد و روایت شهود بیان می‌کنند.

شهیده میسون غازی، یکی از این زنان زندانی دوران حکومت صدام است که مدتی پس از حبس، اعدام می‌شود، کمال السید نویسنده عراقی، "اسطوره‌های عشق" را با الهام از خاطرات و اسناد منتشرشده درباره او نگاشته است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 94811

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94811/کتاب-اسطوره-های-عشق-روایتی-تاریخ-مبارزات-شیعیان-عراق-رونمایی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir