کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

35پروژه اقتصاد مقاومتی برای سال 1400 در قم پیش‌بینی‌شد‌

خبرگزاری تسنیم , 30 بهمن 1399 ساعت 19:56

استاندار قم گفت: ۳۵ پروژه اقتصاد مقاومتی برای سال ۱۴۰۰ در قم پیش‌بینی‌شده است.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان  که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از محورهای مهم، پیشبرد برنامه‌های استان اقتصاد مقاومتی است و همه دستگاه‌ها مکلف به اجرای آن هستند.

استاندار قم افزود: کارکرد و عملکرد دستگاه‌ها در این جلسه بررسی شد تا سال آینده بتوانیم بر اساس برنامه‌ریزی قدم برداریم.

وی تصریح کرد: تلاش‌های دکتر نهاوندیان به‌عنوان معین اقتصاد مقاومتی ایران در پیگیری مصوبات ستاد استانی و همراهی جهت تحقق اهداف بسیار ارزشمند است.

سرمست بیان کرد: امروز برنامه‌های اقتصادی مقاومتی سال 1400 در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تصویب شد و اولویت‌هایی را در نظر گرفته‌ایم که باید عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به توسعه ظرفیت واحدهای تولیدی موفق در استان و ارتقای صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در جهت حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد مجموعه‌های تولیدی و هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی در جهت اشتغال‌زایی قدم برداشت.

استاندار قم عنوان کرد: توجه به تکمیل زنجیره تولید و ایجاد واحدهای فرآوری نیز باید موردتوجه قرار بگیرد و دراین‌باره سرمایه‌گذاری شود، همچنین یکی از راهبردهای مهم رفع موانع تولید و تأمین مواد اولیه است.

وی گفت: احیاء معادن و اکتشاف معادن جدید استان با رویکرد مسائل زیست‌محیطی از اولویت‌های مهم اقتصادی است و باید بتوان درزمینهٔ تولید در استان، بستر توسعه صادرات و تجارت را فراهم کرد.

سرمست بیان کرد: تعیین برنامه راهبردی افق‌های توسعه اقتصادی استان، راهگشای رفع موانع است همچنین توسعه طرح‌های زیر بنایی و راه و شهرسازی را به‌عنوان محورهای مهم اقتصاد مقاومتی باید موردتوجه قرارداد.

  ایجاد مناطق نمونه گردشگری از جمله محورهای توسعه استان است

وی خاطرنشان کرد: ازجمله محورهای توسعه استان توجه به ظرفیت گردشگری سلامت و ایجاد مناطق نمونه گردشگری است، همچنین می‌توان با طراحی بسته سوغات زائر، ظرفیت‌های گردشگری قم را به‌خوبی معرفی کرد.

استاندار قم تصریح کرد: استفاده بهینه از سرمایه‌های دولتی و مولدسازی اموال دولتی و استفاده بهینه از دارایی‌های دستگاه‌های اجرای از اولویت‌ها مهم در پویایی بخش اجرایی استان است.

وی گفت: همچنین توسعه شهرک‌های صنعتی، توجه به پروژه‌های آب و فاضلاب، تفکیک آب شرب و آب مصرفی در فضای سبز و لزوم اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن سراسری کشور ازجمله مسائل مهم در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 94812

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94812/35پروژه-اقتصاد-مقاومتی-سال-1400-قم-پیش-بینی-شد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir