قم نيوز : استاندار قم گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ مراسم اعتکافی در استان برگزار نخواهد شد.
استاندار قم: هیچ تجمعی دیگر در استان قم برگزار ‌نشود‌ / نگران وضعیت کرونایی هستیم
استاندار قم: هیچ تجمعی دیگر در استان قم برگزار ‌نشود‌ / نگران وضعیت کرونایی هستیم
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری ؛هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری اظهار داشت: اینکه در مصوبه ستاد ملی اصل بر عدم برگزار هرگونه تجمع و برگزاری مراسم است گفت: تاکنون هیچ دستورالعملی از ستاد ملی مقابله باکرونا ابلاغ نشده و همچنین هیچ مجوزی نیز برای برگزاری اعتکاف در قم صادر نشده است.

وی بیان کرد: اگر استثنائا قرارگاه ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری جدیدی پیرامون برگزاری اعتکاف به استان‌ها ابلاغ شود، مبنای عمل قم نیز قرار می‌گیرد.

با توجه به موقعیت جغرافیا و گردشگر پذیری نگران وضعیت قم هستیم

استاندار قم عنوان کرد: هرچند استان قم اکنون در شرایط مطلوبی قرارگرفته و طبق گزارش‌ها در رتبه 31 کشور قرارگرفته و هیچ موردی از ویروس کرونا در آن مشاهده نشده است اما وضعیت استان با توجه به‌قرار گرفتن در محور 17 مواصلاتی و گردشگر پذیری بودن آن ما را نگران کرده است.

سرمست عنوان کرد: این‌که در گزارش‌ها بیان شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم وادارات و هم‌چنین اماکن بین‌راهی و برخی هتل‌های مهمان‌پذیر نامطلوب است باید نظارت‌ها تشدید و تذکر لازم به این واحدها داده شود مردم هم باید بافرهنگ سازی از سوی مطبوعات و اصحاب رسانه و هم‌چنین متولیان فرهنگی اقناع‌سازی شوند.

به گفته وی؛ برای زدن ماسک از سوی مردم در اماکن عمومی و هرگونه تجمعات باید از ظرفیت رسانه‌ها و صداوسیما بیشتر استفاده شود این‌که شود در برخی مناطق قرمز استان اعمال محدودیت کنیم ما سازوکاری برای این امر نداریم.

به گفته وی، در کنار این‌که باید نگران سلامت مردم باشیم باید نگران کسب‌وکار و معیشت آن‌ها هم باشیم و نمی‌توانیم اصناف و برخی مشاغل را در برخی مناطق تعطیل کنیم.

 وی افزود: استان قم درزمینهٔ مدیریت بحران و عبور از دو موج خطرناک عملکرد خوبی داشته درزمینهٔ کسب‌وکار و جهش تولید هم کارنامه مطلوبی از خود به‌جا گذاشته است.

سرمست افزود:هم‌اکنون قم در رتبه 30 میان استان‌های مختلف ازنظر شیوع کرونا قرار دارد که نشان از عملکرد موفق در مقابله و کنترل این بیماری است؛ استفاده از ظرفیت اتحادیه‌ها و اصناف، به‌منظور کنترل شرایط بازار و دستورالعمل‌های بهداشتی در هفته‌های پایانی سال ضروری است.

استاندار قم با نزدیک شدن به ایام نوروز ونگرانی از مسافرت‌ها به برخی مراکز خودگردان از سوی برخی دستگاه‌ها هم اشاره و گفت: فعالیت مراکز خودگردان و رفاهی دستگاه‌های اجرایی در ایام تعطیلات نوروز باید متوقف شود گفت: مراکز رفاهی دستگاه‌های مختلف که در تعطیلات نوروزی سال‌های گذشته برای پذیرش مهمان‌های نوروزی و اقامت استفاده می‌شد با توجه به سیاست‌های نوروز امسال برای محدودیت ترددها، این مراکز نباید محلی برای جذب زائر و مسافر باشد.

سرمست عنوان کرد: فعال کردن کسب‌وکارهای الکترونیکی و ارائه خدمات غیرحضوری به مردم را مورد تأکید قرارداد و گفت: کرونا فرصت مناسب برای تغییر در شیوه‌های کسب‌وکار را فراهم کرد که باوجوداینکه اقدام‌های مؤثری برای استفاده از ظرفیت‌های کسب‌وکارهای الکترونیکی انجام‌شده ولی همچنان تا رسیدن به نقطه فاصله وجود دارد.

با الزام دستگاه‌های اجرایی استان به‌منظور ارائه خدمات خود به‌صورت الکترونیکی گفت: بر اساس ابلاغیه صورت گرفته، هر اداره باید 3 خدمت پرمخاطب دیگر خود را تا پایان سال به‌صورت الکترونیکی ارائه دهند.

به گفته وی؛ باید سفرها هدفمند باشد و اصل مطلب و راهبرد ما کاهش سفرهای نوروزی است.


استاندار قم به حواشی ایجادشده از سوی برخی رسانه‌ها و همراهی آن‌ها به پروژه قم هراسی هم اشاره و ضمن انتقاد گفت: همواره تصمیم‌گیری در استان بر اساس نظر دستگاه تخصصی بوده است و در این زمینه نیز اظهارنظر سازمان دامپزشکی، مبنای تصمیم در استان است انتظار از تمام مجموعه‌های استان این است که مبنای تمام فعالیت‌ها و اظهارنظر آن‌ها بر اساس نظر دستگاه تخصصی باشد و از برخی فضاسازی‌های پیرامون این باغ گلایه داریم.

وی اظهار داشت: افزایش کنترل‌ها برای جلوگیری از درگیری مرغداری‌های صنعتی قم به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان باید تشدید شود.

به گفته این مسئول؛ در جریان‌های اخیر؛ عده‌ای در تلاش هستند که از هر موضوعی برای تخریب وجهه قم استفاده کنند ولی این موضوع نباید نافی مسئولیت دستگاه‌های استان در مقابله با چنین موضوعاتی باشد.

 ساماندهی روز بازارهای استان موردتوجه باشد

استاندار بر ضرورت ساماندهی روز بازارها با توجه به‌روزهای آخر سال بیان کرد: محوریت سازمان‌دهی کردن روز بازارها به عهده شهرداری است و در این روند باید فرمانداری با تشکیل کمیته مرتبط نسبت به هماهنگی دستگاه‌های مختلف اقدام کند.

سرمست افزود: در قم با فعالیت دست‌فروشان در پیاده‌روها مواجه نیستیم که این موضوع نقطه قوتی برای استان است ولی برای ساماندهی کردن روز بازارها نیاز به مراقبت جدی‌تری وجود دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfjcd1.w6djyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما