کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله محسن اراکی:

استنباط مبانی حکومتی اسلام نیازمند پژوهش های گسترده است

خبرگزاری مهر , 30 بهمن 1399 ساعت 22:13

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: استنباط مبانی حکومتی اسلام نیازمند پژوهش های گسترده است و امروز لارزم است بزرگان حوزه با تمام جدیت به این کار بپردازند.


به گزارش قم نیوز آیت الله محسن اراکی صبح پنج شنبه در دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد، بر ضرورت نظریه پردازی در راستای حکومت اسلامی و اندیشه سیاسی اسلام از سوی حوزویان تأکید کرد و گفت: امروز لازم است بزرگان حوزه با تمام جدیت به این کار بپردازند، زیرا استنباط مسائل حکومت اسلامی از منابع کار ویژه ای است که باید در دوره کنونی صورت بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استنباط مبانی حکومتی اسلام نیازمند پژوهش‌های گسترده است ادامه داد: حکومت رسول اکرم (ص)، حکومت ائمه معصومین (ع) و حکومت ولایت فقیه از عرصه‌هایی است که نیازمند تحقیق است.

استاد حوزه علمیه گفت: ما هم اکنون در راستای تحقیق و نظریه پردازی برای حکومت اسلامی و ولایت فقیه در مرحله رهبری هستیم و باید دانست که پس از آن باید به امت، سپس به سرزمین حاکمیت اسلامی و در نهایت به مسأله قانون و شریعت بپردازیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: بر اساس مبانی و روایات، رسول اکرم (ص) حاکم مطلق خداوند روی زمین هستند و سایر انبیای الهی خلفای ایشان محسوب می‌شوند و این موارد نیازمند تحقیق و پژوهش است.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 94820

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94820/استنباط-مبانی-حکومتی-اسلام-نیازمند-پژوهش-های-گسترده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir