شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 94825

شش مجموعه گردشگری در قم احداث می‌شود‌

قم نيوز : مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: ۶ مجموعه گردشگری و اقامتی با ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر و ۸۲ نفر اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۰ در قم احداث می‌شود.
شش مجموعه گردشگری در قم احداث می‌شود‌
شش مجموعه گردشگری در قم احداث می‌شود‌
به گزارش قم نیوز حمید یزدانی‌ با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال 1400 اظهار داشت: سه پروژه اصلی و شش پروژه زیرمجموعه اقتصاد مقاومتی در قم عملیاتی می‌شود.

وی بابیان اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری ازجمله این پروژه‌هاست و با توجه به زائرپذیری قم ضرورت داشته این پروژه‌ها عملیاتی شود، افزود:باید بتوانیم شرایط مناسبی را برای خدمات‌دهی و ایجاد فضای مناسب جهت پذیرایی و استقبال از زائرین ایجاد کنیم تا زائران در کنار زیارت حرم و جمکران از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تصریح کرد: در این راستا شش مجموعه گردشگری، اقامتی و پذیرایی شامل 2 مجتمع و 3 هتل و یک مهمان‌پذیر با 11 هزار و 500 متر و 82 نفر اشتغال‌زایی اولیه در سال 1400 در قم احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قم به‌عنوان شهر ملی انگشتر به ثبت رسید و با تعهداتی که ابلاغ شد، در سال 1400 شهرک بزرگ تولیدی، فروشگاهی و نمایشگاهی انگشتر در فضای یک هکتاری در قم احداث می‌شود.

یزدانی با تأکید بر اینکه بازارچه صنایع‌دستی در جهت اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت بازار کهنه و بازار نو راه‌اندازی می‌شود، ابراز کرد: تلاش می‌شود با مرمت 2500 متر از فضا آن را تجمیع کنیم.

وی عنوان کرد: توجه به مناطق نمونه گردشگری، منطقه 8 هکتاری و منطقه گردشگری کهک نیز پیگیری شده است، همچنین 118 هکتار زمین برای مناطق گردشگری در فاز یک عملیاتی می‌شود که شامل 4 اقامتگاه دارای سوئیت‌های 150 متری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تصریح کرد: بازار شمسه نیز در جهت واگذاری به بخش خصوصی و ایجاد ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی در دست اقدام است.


انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchm6nw.23nkidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما