قم نيوز : رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: علاوه بر جنبه ایمانی حضرت ابوطالب(ع)، آن ابعادی که متناسب با شرایط روز جامعه ماست، مثل بعد مقاومت، مسایل سیاسی و اقتصادی، آن حضرت در این موضوع‌ها یک الگوی تمام‌عیار برای انقلاب امروز ما و برای جبهه مقاومت است.
حضرت ابوطالب(ع) یک الگوی تمام‌عیار برای مواجهه با جبهه کفر است
حضرت ابوطالب(ع) یک الگوی تمام‌عیار برای مواجهه با جبهه کفر است
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با دست اندرکاران برگزاری همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) اظهار داشت: سه سال محاصره در شعب ابیطالب در حقیقت حرکتی شبیه انقلاب ما در مقابل دشمنان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به مظلومیت آن حضرت و جفاهای تاریخی بسیاری که راجع به ایشان وارد شده است، اظهار داشت: بزرگ‌ترین جفایی که در حق ایشان وارد شده است، مساله ایمان آن حضرت است.

وی افزود: حضرت ابوطالب(ع) مظهر ایمان است در آن شرایط سختی که وجود داشت در بعضی از موارد ناچار بوده است، مثل اصحاب کهف تقیه کند و ایمان خود را ابراز نمی‌کرد تا دفاعش از پیامبر(ص) صرفا جنبه دفاع از قوم و خویش جلوه کند.

به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با هدف تکریم شخصیت مومن قریش، حامی پیامبر اعظم(ص) و پدر امام علی(ع) «همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم(ص)» برگزار می‌شود. 
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه همایش به نشانی قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه ۶، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و یا تارنمای http://ahl-ul-bayt.org/fa/abutalib مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۲۱۳۱۴۱۷ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.   

همایش مذکور در روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.
    
حضرت ابوطالب عبدمناف ابن عبدالمطلب(ع) عموی بزرگوار رسول اکرم(ص)، پدر امام علی(ع) و بزرگ‌ترین حامی پیامبر(ص) و دین اسلام در ابتدای بعثت بود؛ تاریخ زندگی او سراسر افتخار، ایثار و اخلاصی کم‌نظیر است؛ وی علاوه بر آنکه در حیات خود کلیددار کعبه، پناهگاه دردمندان و یاور محرومان بود، اما فداکاری و استقامتش در راه رسالت نبوی، درخشان‌ترین فصل زندگی او به شمار می‌رود.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcf0cd1.w6djmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما