دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : 94896

تمام ایرادهای باغ پرندگان برطرف می شود

قم نيوز : معاون خدمات شهری شهردار قم با اشاره به این که ایرادهای گرفته شده از سوی نهادهای ناظر و از جمله دامپزشکی و محیط زیست در باغ پرندگان رفع خواهد شد بیان کرد: برخی از این ایرادها، ایرادهای مهم بود که تا برطرف نشد، مجوزهای موقت باغ هم صادر نشد، اما برخی دیگر از ایرادها را می توان ایرادهای غیرمهم برشمرد که به دنبال رفع آن ها هم هستیم.
تمام ایرادهای باغ پرندگان برطرف می شود
تمام ایرادهای باغ پرندگان برطرف می شود
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع که بعد از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع باغ پرندگان و در حضور برخی از اصحاب رسانه سخن می گفت با استقبال از برگزاری نشست های علمی و کارشناسی با اصحاب رسانه و برای انتقال شفاف موضوعات به افکار عمومی بیان کرد: شهرداری قم در برنامه پنج ساله خود چشم انداز، اهداف، سیاست ها، راهبردها و طرح هایی را در نظر گرفته است که یکی از این طرح ها در حوزه ایجاد مکان های آرامش بخش و تفریحی، احداث باغ پرندگان بود.

وی در این نشست که به همت خانه مطبوعات قم و با حضور مدیرکل دامپزشکی و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد اضافه کرد: البته پس از تصویب این موضوع، اقدامات مختلفی در معاونت های شهرداری و برای طراحی دقیق باغ و همچنین تهیه طرح توجیهی با حضور مشاوران و کارشناسان مختلف نیز انجام شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: باغ پرندگان قم یکی از طرح های پروژه هزار هکتاری زائر است که در کنار بوستان های زیبا و وسیع در دره ای طبیعی احداث شده است که البته بخشی از این بوستان ها به بهره برداری رسیده و برخی دیگر نیز در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

سامع همچنین گفت: در عین حال انتخاب شخص سرمایه گذار و بهره بردار این طرح و همچنین تک تک پرندگان تهیه شده برای این باغ با نظارت مسؤولان انجام شده است، ضمن آن که باید دانست اطراف استان قم از چند سال قبل به عنوان مرکز پرورش پرندگان زینتی شناخته شده است و از این رو نمی توان احداث باغ پرندگان را در این شهر بدون توجه به شرایط اقلیمی توصیف کرد.

وی با تاکید بر این که مدیریت شهری برای اجرایی چنین پروژه های دشوار و ویژه، هوس کار اضافی ندارد خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم خود را با کاری مطرح کنیم، ضمن آن که باید بدانیم کارهای معمولی، نتایج معمولی خواهند داشت، اما این کارهای خاص و ویژه است که به فکر خاص و تمهیدات خاص نیاز دارد و قطعا بهره مردم نیز از آن بیشتر خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: شهر کریمه اهل بیت (س) به این گونه طرح ها و پروژه های خاص نیاز دارد، ضمن آن که در طرح توجیهی باغ پرندگان، الزامات اصلی آن دیده شده و مباحث سخت گیرانه نهادهای ناظر را نیز رعایت خواهیم کرد.

سامع با تأکید بر اینکه با همه واقعیت های موجود، همه شهرها می توانند باغ پرندگان داشته باشند اذعان کرد: باغ پرندگان واقعیتی در همه دنیاست و قم نیز می تواند باغ پرندگان داشته باشد، اما متأسفانه برخی همچنان به دنبال ضعیف دیدن قم و خشک نشان دادن آن هستند.

وی با اشاره به این که ایرادهای گرفته شده از سوی نهادهای ناظر و از جمله دامپزشکی و محیط زیست در باغ پرندگان رفع خواهد شد بیان کرد: برخی از این ایرادها، ایرادهای مهم بود که تا برطرف نشد، مجوزهای موقت باغ هم صادر نشد، اما برخی دیگر از ایرادها را می توان ایرادهای غیرمهم برشمرد که به دنبال رفع آن ها هم هستیم تا مجوزها موقت صادر شده برای باغ پرندگان قم، به مجوزهای دائمی تبدیل شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: البته انواع باغ های پرندگان به شکل های مختلفی مانند فضای باز، فضای محصور شده با تور و یا تلفیقی از این دو ساخته شده است که طرح توجیهی باغ پرندگان قم به این موضوع هم توجه دارد.

وی با ابراز خرسندی از این که باغ پرندگان قم زائیده فکر و اندیشه مبتکران و جوانان همین شهر است ابراز امیدواری کرد طرح هایی مانند  گسترش فضای سبز و همچنین توسعه امکانات تفریحی و رفاهی در قم با همت مسؤولان و استقبال مردم تداوم یابد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfvcd1.w6dj1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما