سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : 94907

تمدن غرب در رعایت حقوق مردم کارنامه خوبی نداشته است

قم نيوز : آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: دنیای متمدن امروز برای ساختن حقوق بشر درمانده شده و هنوز نتوانسته آن سخن اول حقوق و عهدنامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر، یعنی عدم تجاوز به حقوق دیگران را اجرا کند.
تمدن غرب در رعایت حقوق مردم کارنامه خوبی نداشته است
تمدن غرب در رعایت حقوق مردم کارنامه خوبی نداشته است
به گزارش قم نیوز آیت الله نوری همدانی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری قم، افزود: خدا در قرآن می فرماید:«ما پیامبرانی را با معجزاتی به‌سوی مردم فرستادیم تا مردم دعوت را به اجرای قسط و عدالت کنند و در میان مردم هم عدالت اجرا شود». این نشان از اهمیت اجرای عدالت در جامعه، قضاوت و سختی این عمل دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به عهدنامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر، اضافه کرد: امروز در سازمان ملل از این عهدنامه به‌عنوان منشور حقوق بشر یاد می‌شود؛ در این عهدنامه‌ای که حضرت علی(ع) برای اجرای عدالت جانش را فدا کرد، موارد مهمی از جمله همه افراد بشر آزاد به دنیا می‌آیند، همه انسان‌ها با هم برابر و نسبت به هم برادرند و کسی حق ظلم به دیگری را ندارد، بیان شده است.

وی با بیان این‌که لازم است قاضی صبور، شنونده باشد و به سرعت به حقوق مردم رسیدگی و احکام را هم به سرعت جاری کند، گفت: به همین دلیل مساله قضاوت امر بسیار مهمی است و اسلام هم در این رابطه بر اهمیت آن تاکید می‌کند.

این مرجع تقلید بیان کرد: منصب قضاوت مختص به وصی پیامبر(ص) است و شخصی که کرسی قضاوت را به عهده می‌گیرد باید آن قدر از نظر علم، تقوا و آگاهی در سطح بالا باشد که بتواند وصی پیامبر(ص) باشد؛ این مساله نشان از حساسیت قضاوت است.

در  ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دادگستری استان قم پرداخت.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdciy3a3.t1a5u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما