سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : 94918

توصیه آیت‌الله نوری‌همدانی به قضات

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت کار قضاوت گفت: قاضی باید صبور، شنونده و به‌سرعت به حقوق مردم رسیدگی و احکام را هم به‌سرعت جاری کند.
توصیه آیت‌الله نوری‌همدانی به قضات / در رسیدگی به حقوق مردم سرعت عمل داشته باشید
توصیه آیت‌الله نوری‌همدانی به قضات / در رسیدگی به حقوق مردم سرعت عمل داشته باشید
به گزارش قم نیوز آیت‌الله نوری همدانی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام علی مظفری رئیس‌کل دادگستری استان که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار قضاوت اظهار داشت: قاضی باید صبور، شنونده و به‌سرعت به حقوق مردم رسیدگی و احکام را هم به‌سرعت جاری کند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: مسئله قضاوت امر بسیار مهمی است و اسلام هم در این رابطه بر اهمیت آن تأکید می‌کند، منصب قضاوت مختص به وصی پیامبر(ص) است و شخصی که کرسی قضاوت را به عهده می‌گیرد باید آن‌قدر ازنظر علم و تقوا و آگاهی در سطح بالا باشد که بتواند وصی پیامبر(ص) باشد که این مسئله نشان از حساسیت قضاوت است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم عنوان کرد: ما پیامبرانی را با معجزاتی به‌سوی مردم فرستادیم تا مردم دعوت را به اجرای قسط و عدالت کنند و در میان مردم هم عدالت اجرا شود، این نشان از اهمیت اجرای عدالت در جامعه، قضاوت و سختی این عمل دارد.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: عهدنامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر امروز در سازمان ملل به‌عنوان منشور حقوق بشر یاد می‌شود، در این عهدنامه  امیرالمؤمنین(ع) برای اجرای عدالت جانش را فدا کردند موارد مهمی بیان‌شده ازجمله همه افراد بشر آزاد به دنیا می‌آیند و همه انسان‌ها باهم برابر و نسبت به هم برادرند و کسی حق ظلم به دیگری را ندارد، این عهد نامه در سازمان ملل به عنوان منشور حقوق بشر ثبت شده و حضرت علی(ع) در راه اجرای عدالت به شهادت رسیدند اما دنیای متمدن امروز برای ساختن حقوق بشر درمانده شده و نتوانسته آن سخن اول این حقوق و عهد نامه یعنی عدم تجاوز به حقوق به دیگران را اجرا کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaaono.49ny615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما