کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرافتخارترین پروژه انتقال خون در روزهای کرونا از قم آغاز شد

خبرگزاری فارس , 5 اسفند 1399 ساعت 23:54

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه پروژه موفق جمع آوری پلاسمای بیماران بهبود یافته از کووید19 از استان قم آغاز و به 25 استان کشور تعمیم یافت گفت:321 واحد پلاسما در قم جمع آوری شد و تزریق آن به بیماران در قالب کارآزمایی بالینی موجب کاهش مرگ و میر و مدت بستری بیماران مبتلا به این ویروس شد.


به گزارش قم نیوز دکتر پیمان عشقی که امروز به قم سفر کرده است در جلسه ای با حضور کلیه کارکنان بخش‌های اداری و فنی انتقال خون استان اظهار کرد: حضور در استان قم را از مدت‌ها پیش برنامه ریزی کرده بودیم اما به دلیل پاندمی کووید19 این امکان مسیر نشد و محدودیت‌ها نیز موجب عدم حضور تیم کاملی از مدیران سازمان است.معتقدیم که باید در هر بازدید تیم کامل و کارشناسی مشرف به موضوعات فنی و اداری حضور داشته باشند.

وی به شاخص‌های اهدای خون استان قم اشاره کرد و گفت: شاخص اهدای خون در قم افتخار آمیز است و این استان از معدود استان‌هایی است که در ایام کرونا و در 11 ماه اخیر افت اهدای خون نداشته است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران همچنین با اشاره به یکساله شدن ویروس کرونا و اینکه شناخت اولیه این ویروس در کشور در قم صورت گرفت، افزود: بزرگترین پروژه سال‌های اخیر انتقال خون را به عنوان یکی از پیشگامان دنیا در استان قم آغاز کردیم در حالی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه کیت، کیسه و تجهیزات کافی نیز در اختیار نداشتیم.

عشقی خاطرنشان کرد: جمع آوری پلاسما در استان قم با تکیه بر نیروهای توانمند این استان جهادگرانه پیش رفت و موجب شد فرآورده‌ای ارزشمند را در سخت ترین روزهای قرن فراهم کنیم.

وی سازمان انتقال خون را مظلوم و گاها مغفول برشمرد و گفت: انتقال خون خالصانه و ایثارگرانه در ایام کرونا تلاش کرد و کارکنان این مجموعه در روزهایی که بسیاری از ادارات در دورکاری به سر می‌بردند در محل کار حضور داشتند.

وی یادآور شد: مظلومیت سازمان انتقال خون ایران حتی در میان دیگر نهاد‌های سلامت محور نه مساله ای جدید است و نه به سادگی قابل رفع و فراموش شدن است و بهبود این شرایط تنها یک راهکار دارد و آن همدلی همه ما برای ابراز توانمندی‌ها است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران همچنین به عدم وجود حتی یک واحد درسی مرتبط با طب انتقال خون در رشته‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: واحد‌هایی از جمله طب سنتی در سرفصل دروس رشته‌های پزشکی وجود دارد اما جای خالی انتقال خون حتی در دانشگاه‌ها نیز به شدت احساس می شود.

عشقی به تفاوت ساختار سازمان انتقال خون با دیگر مجموعه‌ها اشاره کرد و افزود: 80 درصد از منابع انسانی ما در بخش فنی حضور دارند و با وجود تعداد و میزان کم منابع انسانی و مالی در گسترده ای پهناور خدمت رسانی می کنیم که مساحت آن به اندازه چند کشور اروپایی است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: با وجود همه کاستی‌ها حضور نیروهای جوان، زنانی توانمند و سپید مو‌هایی مجرب موجب شده است که سازمان عملکرد مطلوبی را به بیماران ارائه دهد.

وی پس از شنیدن نظرات و پرسش‌های کارکنان خاطر نشان کرد: بسیاری از مدیران کل و مدیرکل انتقال خون استان قم در مساله کاستی‌های مالی کمترین میزان تقصیر را دارند چرا که باوجود تلاش‌های بسیار هنوز هم گوش‌های شنوایی برای رفع این مظلومیت‌ها در مجموعه‌های برون سازمانی وجود ندارد.

وی اذعان کرد: سازمان انتقال خون ایران مجموعه ای حیاتی است و چنین مجموعه ای در ساختار بودجه باید جایگاهی وزین تر داشته باشد.

عشقی در خصوص مطالبات و نیازمندی‌های کارکنان نیز تصریح کرد: در تیرماه امسال همه احکام کارکنان را صادر کردیم و سپس تلاش کردیم تا این بار سقف درامد اختصاصی را افزایش دهیم تا بتوانیم دیگر مطالبات را پرداخت کنیم و بخشی از ناوگان تجهیزات را به روز و ملزومات استراتژیک را تامین کنیم.

عشقی در پایان خاطرنشان کرد: می توانم این نوید را به همکاران بدهم که تا زمان حضور در سازمان پیگیر احقاق حقوق سازمان و کارکنان زحمتکش آن خواهم بود و امیدوارم که به زودی و تا یک ماه آینده نتایجی مسرت بخش به سمع و نظر یکایک کارکنان رسانده شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 94927

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94927/پرافتخارترین-پروژه-انتقال-خون-روزهای-کرونا-قم-آغاز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir