کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۰ پروژه شاخص اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰ در قم اجرا می شود

خبرگزاری تسنیم , 6 اسفند 1399 ساعت 9:50

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ۱۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در قم پیش‌بینی‌شده که در سال ۱۴۰۰ تحقق می‌یابد.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برای سال آینده اظهار داشت: 10 پروژه اقتصاد مقاومتی در قم پیش‌بینی‌شده که در سال 1400 تحقق می‌یابد.
به گفته وی این پروژه‌ها شامل اتمام و راه‌اندازی 3 پروژه بزرگ و پیشران و 4 پروژه ویژه احیای واحدهای صنعتی راکد مشتمل بر یک مورد معدن در قالب 20 معدن غیرفعال و سه پروژه نیز مرتبط با سرمایه‌گذاری جدید در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: در بخش اتمام و راه‌اندازی پروژه‌ها، یکی از پرو‌ژه‌های مهم تولید پلی یورتان است که مواد اولیه کفش، یخچال، چرم مصنوعی و خودرو به شمار می‌رود و با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومان ارزی و ریالی و 60 درصد پیشرفت فیزیکی معادل 120 میلیارد تومان در مسیر نهضت تولید داخل در حال اجراست.

وی تصریح کرد: پروژه دیگر در تحقق اقتصاد مقاومتی، واحد تولید سیم و مفتول ویژه صنعت فنرسازی خودرو و ساختمانی است که با 100 میلیارد تومان و 60 درصد پیشرفت در شهرک صنعتی محمودآباد روند اجرایی را پشت سر می‌گذراند.

سیجانی با بیان اینکه واحد تولید انواع کاغذدیواری با 107 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 65 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله مجموعه‌های در دست اجراست، یادآور شد: با توجه به اینکه 90 درصد از کاغذدیواری وارداتی است این مجموعه می‌تواند ارزش اقتصادی خوبی به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1400 تعداد 4 پروژه احیای واحدهای شاخص و اثربخش در صنایع پیش‌بینی‌شده که یکی از آن‌ها جزء صنایع معدنی با 30 میلیارد تومان سرمایه و 30 نفر اشتغال در دست اجراست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم  با تأکید بر اینکه واحد دیگر شامل تولید کاغذ و ظروف کاغذی با سرمایه 61میلیارد است افزود: این مجموعه نیز با هدف تولید کاغذدیواری و ظروف کاغذی و اشتغال‌زایی برای 140 نفر راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 94932

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94932/۱۰-پروژه-شاخص-اقتصاد-مقاومتی-سال-۱۴۰۰-قم-اجرا-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir