کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایثار شیمیدر قم قهرمان شد

خبرگزاری فارس , 6 اسفند 1399 ساعت 10:23

تیم بسکتبال با ویلچر ایثار شیمیدر قم عنوان قهرمانی رقابت‌های 3 به 3 ایران و مقام سوم رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور را به خود اختصاص داد.


به گزارش قم نیوز پایان چهار روز رقابت بسکتبالیست‌های معلول استان‌های مختلف کشور در مسابقات کشوری بسکتبال با ویلچر زیر نظر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معولین به میزبانی تهران، با قهرمانی ایثار شیمیدر قم در مسابقات 3 به 3، رتبه برتر محمدرضا بهرامی بازیکن ایثار شیمیدر قم در پرتاب پنالتی‌ها و مقام سوم تیم پنج نفره ایثار شیمیدر در جام حذفی همراه بود.

در حالی که بازی‌های جام حذفی بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور به مدت سه روز در سالن 22 بهمن تهران برگزار می‌شود، ایثار شیمیدر قم در مرحله مقدماتی بعد از برتری مقابل تیم‌های هیات گلستان و هیات خراسان‌رضوی، بازی سوم خود را برابر هیات ایلام برگزار کرد و این دیدار را نیز به نفع خود به پایان رساند.

بسکتبالیست‌های معلول تیم ایثار شیمیدر قم در این دیدار با نتیجه 65 بر 45 تیم هیات ایلام را مغلوب کردند تا بعد از برتری 20 بر صفر برابر هیات گلستان و پیروزی 66 بر 64 مقابل هیات خراسان‌رضوی به عنوان صدرنشین، از گروه نخست مرحله مقدماتی به جمع چهار تیم مرحله نهایی راه یابند.

سپس بازی‌های مرحله نیمه‌ نهایی به شکل ضرب‌دری به انجام رسید تا فینالیست‌های این دوره مشخص شوند، در حالی که تیم ایثار شیمیدر قم با انگیزه و روحیه بالا برابر یکی دیگر از مدعیان این دوره یعنی شهروند آمل به میدان رفت اما این دیدار را به حریف واگذار کرد تا راهی مسابقه رده‌بندی شود.

ایثار شیمیدر قم در رقابت رده‌بندی بازی‌های جام حذفی بسکتبال با ویلچر مردان ایران با نتیجه 65 بر 51 تیم هیات ایلام را مغلوب کرد تا با کسب این برد رتبه سوم جام را به خود اختصاص دهد، ضمن اینکه تیم 3 به 3 ایثار شیمیدر قم عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرد و محمدرضا بهرامی از تیم ایثار شیمیدر قم جزو برترین‌های پرتاب پنالتی لقب گرفت.

این بازی‌ها در حالی برگزار می‌شود که تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان باید تابستان سال آینده در بازی‌های پارالمپیک 2021 توکیو ژاپن به میدان برود، تیمی که در سال 2016 نیز در پارالمپیک ریودوژانیرو برزیل حضور داشت و محمد محمدنژاد ملی‌پوش تیم ایثار شیمیدر قم نیز عضو آن بود.

بعد از نیمه تمام ماندن رقابت‌های سال 1398 لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسابقات سال 1399 لیگ برتر نیز به همین دلیل برگزار نشد و سیدعباس آقاکوچکی سرپرست انجمن بسکتبال با ویلچر ایران و سرمربی تیم ملی اعزامی به پارالمپیک توکیو، برترین‌ها را از دل رقابت‌های جام حذفی شناسایی خواهد کرد.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 94934

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94934/ایثار-شیمیدر-قم-قهرمان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir