کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۸۹ تیم ورزشی از قم در لیگ‌های برتر حضور دارد

خبرگزاری ايرنا , 6 اسفند 1399 ساعت 10:05

مدیرکل ورزش و جوانان قم با بیان اینکه در برخی از رشته‌ها از جمله فوتسال و کشتی، قم دارای ظرفیت های کم نظیری در کشور است، گفت: هم اکنون ۸۹ تیم از این استان در بخش بانوان و آقایان در لیگ های برتر رشته های مختلف حضور دارند.


به گزارش قم نیوز رسول منعم ادامه داد: با حمایت‌های انجام شده و تلاش هیات‌ها، مربیان و ورزشکاران استان تعداد تیم های حاضر استان در لیگ برتر از ۶۰ تیم در سال ۹۲ به ۸۹ تیم در سال جاری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با وجود همه محدودیت ها، یک هزار و ۵۸۷ مدال انفرادی مسابقات قهرمانی کشور و ۱۲۳ مدال تیمی مسابقات قهرمانی کشور توسط ورزشکاران این استان در سال‌جاری کسب شده‌است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به کسب ۲۰۷ مدال فراملی در این استان در سال‌جاری گفت: در مقایسه با سال ۹۲، تعداد مدال‌های انفرادی مسابقات قهرمانی کشوری ۵ برابر، تعداد مدال‌های تیمی کشوری ۲ برابر و تعداد مدال های کسب شده فراملی ۶ برابر شده است.

منعم، توسعه زیرساخت فضای ورزشی را عاملی تعیین کننده در رشد ورزش استان طی چند سال اخیر دانست و گفت: میزان کل فضای ورزشی سرپوشیده استان قم از حدود ۶۱ هزار و ۶۰۰ متر مربع در سال ۹۲ به بیش از ۸۱ هزار و ۷۰۰ مترمربع و کل فضای ورزشی روباز این استان نیز از حدود ۱۷۹ هزار مترمربع در سال ۹۲ به ۲۵۱ هزار مترمربع در سال جاری افزایش یافته است.

 وی با اشاره به افزایش سرانه فضای ورزشی استان طی هشت سال گذشته گفت: ۹۲هزار متربع در دولت تدبیر و امید به فضای ورزشی قم افزوده شده است.

وی ادامه داد: تعداد باشگاه های خصوصی دارای مجوز استان در طی هشت سال ۶۸ درصد، باشگاه‌های اختصاصی بانوان ۱۶۰ درصد، ‌تعداد سالن‌های ورزشی ۱۹ درصد و تعداد زمین های روباز ۶۵ درصد بین سال های ۹۲ تا ۹۹ افزایش داشته‌اند.

منعم ادامه داد: تعداد ورزشکاران سازماندهی شده در ذیل هیات‌های ورزشی فعال در این استان نیز با رشد ۳۰ درصدی از ۴۰ هزار نفر در سال ۹۲ به حدود ۵۲ هزار نفر در سال‌جاری افزایش یافته‌است.

بر اساس آخرین سرشماری انجام شده، استان قم حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

هم اکنون ۲۷۳ باشگاه دارای مجوز، ۵۲ باشگاه اختصاصی بانوان، ۶۸ سالن ورزشی، هشت ورزشگاه و مجموعه ورزشی، چهار زورخانه، ۶ استخر و ۳۸ زمین روباز در قم وجود دارد.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 94936

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94936/۸۹-تیم-ورزشی-قم-لیگ-های-برتر-حضور

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir