کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری آیین گرامیداشت روز مهندس با میزبانی انجمن مجریان ذیصلاح استان قم

قم نیوز , 6 اسفند 1399 ساعت 14:03

هم‌زمان با فرارسیدن گرامی‌داشت روز مهندس، انجمن مجریان ذیصلاح استان اقدام به برگزاری همایشی با حضور مسئولین و مهندسین استان، در محل سالن اجتماعات دانشگاه فنی و حرفه ای استان قم نمود.


به گزارش قم نیوز در این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور جمعی از مسئولین سازمان نظام مهندسی، مسئولین انجمن مجریان ذیصلاح و پیشکسوتان مهندس عرصه اجرا  برگزار شد، مهندس محمدحسین فرزی دبیر انجمن مجریان ذیصلاح ضمن تبریک روز مهندس و خوشامدگویی به مهمانان، گزارشی از عملکرد و موفقیت های انجمن و مجریان ذیصلاح از جمله درباره ایجاد تشکل رسمی انجمن، ایجاد اتحاد عمومی و اقبال گسترده و سراسری مجریان در پیوستن به انجمن، عقد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی و ارتباط پویا با اصناف و صنایع مرتبط با ساختمان،  ارائه مشاوره فنی و حقوقی به مجریان و کارفرمایان، نظارت، آموزش و ارتقای کیفیت اجرای پروژه ها توسط مجریان ذیصلاح، عملیاتی کردن سایت انجمن مجریان استان قم با هدف بهره گیری کارفرمایان و مجریان، ارائه نمودند؛

در ادامه ی این آیین گرامی‌داشت، مهندس امین مقومی  ریاست سازمان نظام مهندسی بیان داشتند؛
سازمان نظام مهندسی از قشر مجریان ذیصلاح حمایت کامل دارد و امید دارد با حضور انجمن پیشرفت بزرگی در بهبود کیفیت ساخت اتفاق بیافتد 

وی خاطر نشان کرد حدود یک سال است تفاهمنامه بین سازمان نظام مهندسی و انجمن مجریان ذیصلاح انعقاد گردیده است و بزودی توسعه همکاری ها بین انجمن و سازمان اتفاق خواهد افتاد.

در ادامه مراسم، رئیس هیئت مدیره انجمن، مهندس حمید محمدی اظهار داشت، با توجه به ورود به گام دوم انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب و همچنین برنامه دوم توسعه کشور عزیزمان، نیاز هر چه بیشتر به پیشرفت در تمام عرصه ها احساس می شود که موضوع ساختمان و ساخت سازه های استاندارد توسط مجریان داری صلاحیت لازم و قانونی از این مهم جدا نیست. انجمن مجریان ذیصلاح استان قم در راستای تحقق این امر و اجرای هرچه بهتر ساخت  و اجرای ساختمان ها توسط مهندسین ذیصلاح و حمایت از آنها و همچنین ایجاد نظم و یکپارچگی در نحوه ارائه خدمات به مالکین و مردم شریف استان قم تشکیل گردیده است.

وی تاکید کرد ما پیشگامان این مبحث قانون هستیم. بدیهی است ادامه این روند و استفاده از مجری برای سایر رده های ساختمان در اسکلت و همچنین در سایر قسمتهای ساختمان مانند معماری، برق و تأسیسات در گرو موفقیت و رضایت مردم و مسئولین شهر  از شروع این مبحث میباشد که  این امر برعهده ما مجریان پیشگام می باشد.  و همچنین چیزی که حائز اهمیت است، حمایت سازمان نظام مهندسی، اداره راه و شهرسازی و شورای شهر و شهرداری و سایر دستگاههای مرتبط با امر اجرا و ساخت وساز شهری میباشد. 

وی افزود، باید طوری خدمات ارائه داد که در فرهنگ عمومی، ساختمانهای دارای مجری ذیصلاح، در نوع ساخت، خدمات و کیفیت با رعایت استانداردها، کنترل و مدیریت قیمت تمام شده، مورد اقبال عمومی قرار گیرد و این امر جز با تلاش حداکثری و رعایت تمام قوانین و بخشنامه های مجریان ذیصلاح توسط شما همکاران مجری حاصل نمی‌شود.

در ادامه این مراسم، دوره آموزشی با موضوع کسورات قانونی مربوط به بیمه تامین اجتماعی در قراردادهای مجریان ذیصلاح توسط استاد محترم جناب آقای احمد آقازیارتی رئیس اداره درآمد سازمان تامین اجتماعی استان قم، برگزار گردید.

در پایان نیز، جلسه پرسش و پاسخ  با حضور جمعی از مجریان ذیصلاح استان قم برگزار گردید.

انتهای پیام / 106


کد مطلب: 94939

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94939/برگزاری-آیین-گرامیداشت-روز-مهندس-میزبانی-انجمن-مجریان-ذیصلاح-استان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir