چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 94943

47 دستگاه استانی در موضوع دولت الکترونیک پیشگام بوده اند

قم نيوز : معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم اظهار کرد: تاکنون 47 دستگاه استان توانسته اند انتظارات را درباره ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان برآورده کنند.
47 دستگاه استانی در موضوع دولت الکترونیک پیشگام بوده اند
47 دستگاه استانی در موضوع دولت الکترونیک پیشگام بوده اند
به گزارش قم نیوز محمدرضا گروسی در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به این که بحث دولت الکترونیک از سال گذشته توسط اداره کل فناوری و ارتباطات استان و همچنین مجموعه فناوری استانداری به دستگاه های استانی تکلیف شد بیان کرد: برنامه ای از سوی اداره کل فناوری و ارتباطات استان برای دعوت هفتگی از 120 دستگاه اجرایی در استان در حال انجام است تا این دستگاه ها به صورت تدریجی بتوانند خدمات الکترونیکی خود را آغاز کنند و یا آن را افزایش دهند.

وی افزود: البته بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، همه دستگاه های اجرایی موظف شده اند که تا پایان سال جاری، حداقل سه فعالیت خود را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه دهند که تاکنون 145 خدمت الکترونیکی توسط دستگاه های اجرایی شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین 54 دستگاه اجرایی، بیشترین فراوانی را در ارائه خدمات الکترونیکی به مردم دارند که این دستگاه ها برای رسیدن به هدفگذاری مطرح شده در سال جاری، باید حداقل زیرساخت های لازم را برای ارائه الکترونیکی یک فعالیت دیگر مهیا کنند تا بتوانیم به نقطه مطلوب در سال جاری برسیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در ادامه دستگاه هایی مانند شرکت گاز، اداره پست، سازمان فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، سازمان تأمین اجتماعی و همچنین تعزیرات را از جمله دستگاه های با بیشترین فراوانی و ضرورت افزایش خدمات الکترونیکی معرفی و خاطر نشان کرد: تاکنون 47 دستگاه اجرایی موفق به برآورده کردن انتظارات شده اند که از این 47 دستگاه، 21 مورد عالی، 24 مورد خوب، 10 مورد متوسط و یک مورد نیز ضعیف ارزیابی شده اند.

وی همچنین تعداد تراکنش های الکترونیکی انجام شده در استان را در 6 ماهه نخست سال جاری، حدود 23 میلیون مورد دانست و گفت: انتظار این است که تعداد این تراکنش ها در 6 ماه دوم سال جاری با افزایش رو به رو باشد.

 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم درباره تعداد خدمات مختلف دستگاه ها به شهروندان نیز گفت: 494 فعالیت با مخاطب شهروندان، 204 فعالیت با مخاطب سازمان های دولتی و همچنین 227 فعالیت نیز با مخاطب شرکت ها و بخش خصوصی شناسایی شده اند که می توان این خدمات را از مسیرهای مختلفی مانند دفاتر پیشخوان، نرم افزارهای تلفن همراه و مانند آن پیگیری کرد.

وی درباره مشکلات تحقق حداکثری دولت الکترونیک نیز بیان کرد: عدم استقلال برخی دستگاه های استانی، فقدان شاخص معین برای برخی دستگاه ها در نگاه ملی و همچنین فقدان آموزش های لازم برای مردم، از جمله موانع توسعه دولت الکترونیک است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcip3a3.t1a552bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما