چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : 94955

مراجعه افراد مشکوک به کرونا در مراکز سرپایی قم‌ افزایشی شد

قم نيوز : رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: طی هفته جاری میزان مراجعه افراد مشکوک به مراکز سرپایی تست کرونا با شیب افزایشی روبرو بوده است.
مراجعه افراد مشکوک به کرونا در مراکز سرپایی قم‌ افزایشی شد
مراجعه افراد مشکوک به کرونا در مراکز سرپایی قم‌ افزایشی شد
به گزارش قم نیوز سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت: روند ابتلای به بیماری در قم با شیب ملایم روبه‌رو‌ست اما میزان مراجعات بیماران مشکوک به کرونا در مراکز درمانی افزایش و شاهد افزایش تعداد بیماران بدحال در استان هم هستیم.

وی افزود: با توجه به وضعیت شکننده و نگران‌کننده استان در زمینهٔ بیماری از طرفی رعایت اصول بهداشتی هم در بین مردم و سایر کاهش‌ یافته است.

معاون‌ بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از گزارش خود بابیان کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بیان کرد: در طول 5 هفته‌های اخیر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در همه ابعاد نگران‌کننده است در سطح ادارات دولتی و در بازارهای و مجتمع‌های خرید مردم به این پروتکل‌ها فاصله گرفته‌اند این در حالی است که طی 3 روز گذشته میزان ابتلا به بیماری از 3 درصد به ازای هزار نفر بیش از 6 درصد رسیده است این عدد نشان از فعالیت و چرخش بسیار خطرناک ویروس دارد.

محبی افزود: رعایت شیوه‌نامه و پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران کاهش‌یافته است با توجه به تذکرهایی که از قبل داده‌شده است همچنان هتل‌ها و مهمان‌پذیرها هم شرایط نامطلوبی دارند.

به گفته این مسئول؛ با توجه به‌روزهای پایانی سال و خرید شب عید مردم پاساژها و مجتمع‌های تجاری در قم پروتکل‌های بهداشتی 52 درصد کاهش‌یافته است، با توجه به مشاهده ویروس کرونا در استان‌های اطراف می‌توان گفت که در طی روزهای پایانی سال آسیب جدی به‌نظام سلام قم وارد خواهد شد درحالی‌که این استان هفته‌های گذشته در رده 31 کشور درزمینهٔ ابتلا به بیماری بود.

 کاهش 62 درصدی زدن ماسک از سوی قمی‌ها

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به وضعیت زدن ماسک در استان گفت: استفاده از ماسک هم طی هفته‌های اخیر در بین مردم و حتی ادارات دولتی و دیگر نهادها 62 درصد کاهش‌یافته است با توجه به این‌که ویروس خیز خطرناکی یافته تنها راه ایمنی همین پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک خواهد بود.

محبی افزود: در استان خوزستان که در این روزها در شرایط بسیار سخت بیماری قرار دارد مرگ 3 کودک براثر کرونا گزارش یافته است این امر به ما چنین هشدار می‌دهد که باید از بازگشایی مدارس باوجود شیوع ویروس خطرناک جهش‌یافته که بیشتر کودکان و جوانان را درگیر می‌کند جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی  درخواست دارد محل‌های بازی و شهربازی‌های مسقف شهر قم کنترل و تعطیل شود پیک کرونا در استان خوزستان با زاویه 90 درجه درحال افزایش است و این مسئله بشدت نگران‌کننده و هشدارآمیز است.

 برای مدیریت بحران در شرایط کنونی استان از ورود پلاک‌های غیربومی جلوگیری شود

رئیس مرکز بهداشت استان قم بیان کرد: برای کنترل بیماری کرونا در قم باید سختگیری‌ها نسبت به اصناف، پلاک‌های غیربومی، مبادی ورودی شهر، پایانه‌های مسافربری و مسافران برون‌استانی،تورهای مسافربری و سفر به مناطق پرخطر تشدید شود.

محبی اظهار داشت: در هفته جاری 3 هزار و 700 تست کرونا درمجموع در استان قم صورت گرفته  و در هفته اخیر 5 مرکز خدماتی و تجاری به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند و بیش از هزار اخطار صادرشده است.

گفتنی است؛ در یک شبانه‌روز تست‌های گرفته‌شده در استان دو برابر و آمار مراجعان بیماران مشکوک افزایش‌یافته است این در حالی است که میزان ورود مسافران و زائران با توجه به ورود ویروس جهش‌یافته در کشور هم افزایش‌یافته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbs9b9.rhbaspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما