کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دنیای تشنه عدالت باید با سیره حضرت علی(ع) آشنا شود

خبرگزاری تسنیم , 7 اسفند 1399 ساعت 15:36

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید ادامه‌دهنده راه امیرالمؤمنین(ع) باشد، دنیای تشنه عدالت باید با سیره حضرت علی(ع) آشنا شود.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: هرگاه سخن از شخصیت امام علی(ع) به میان می‌آید یعنی سخن از انسانی کامل و تمام‌عیار که در همه ابعاد دارای فضیلت‌های بی‌نظیری است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: زهد، عبادت، پارسایی، توجه به حقوق جامعه و محرومین و همچنین صبوری و شمشیر زدن برای خدا و سکوت برای رضای الهی ازجمله ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) شخصیتی جامع در همه ابعاد است، بیان کرد: این امام همام روز در برابر دشمن مبارزه می‌کند و در شب از خوف خدا بر خود می‌پیچد و به عبادت می‌پردازد که باید الگوی زندگی‌مان باشد.

 عهدنامه مالک اشتر بسیار آموزنده و پرمحتوا و راهی برای حکومت سالم است 
امام‌جمعه قم با تأکید بر لزوم کمک به محرومین جامعه با تاسی از امام علی(ع) عنوان کرد: افرادی که دنبال این هستند که مشی حکومتی سالم را انتخاب کنند عهدنامه مالک اشتر را موردتوجه قرار دهند چون بسیار آموزنده و پرمحتوا و راهی برای حکومت سالم است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: عهدنامه مالک اشتر به اجزای سالم حکومتی دینی  و توجه به مظلومین و محرومین جامعه اشاره‌کرده و اینکه افرادی که کمتر موردتوجه قرار می‌گیرند حاکم دینی باید آن‌ها را بیشتر مدنظر قرار دهد و ضمن جلوگیری از ظلم و ستم، مشاوران امین برای جامعه انتخاب کند.

 مسئولین در زمینهٔ حکومت‌داری ادامه‌دهنده سیره امیرالمؤمنین(ع) باشند 
استاد حوزه علمیه ادامه داد: مسئولین در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید ادامه‌دهنده راه امیرالمؤمنین(ع) باشد، هر مسئول هنگامی‌که مسئولیت به وی واگذار می‌شود عهدنامه مالک اشتر را مطالعه و بررسی قرار دهد و با همه ابعاد سیره امیرالمؤمنین(ع) آشنا شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: حضرت علی(ع) به یتیمان توجه ویژه‌ای داشت و آن‌ها را در آغوش می‌گرفت و همچنین به خانواده افرادی که در جنگ به شهادت می‌رسیدند توجه و عنایت ویژه‌ای داشت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: هرچه از خوبی و کمالات ملاحظه شود یکجا در زندگی امیرالمؤمنین(ع) مشاهده می‌شود و این امام بزرگ‌ترین شیوه حکومت‌داری وزندگی فردی و اجتماعی را داشت.

 دنیای تشنه عدالت باید با سیره حضرت علی(ع) آشنا شود
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز دنیای تشنه عدالت است، دنیایی که به خاطر دور بودن از فرهنگ غنی اسلام در شرایط خاصی به سر می‌برد باید بازندگی و اجرای عدالت امیرالمؤمنین(ع) آشنا شوند.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: جرج جرداغ مسیحی کتابی درباره امام علی(ع) نوشت و هنگامی‌که از وی سؤال می‌شود چطور شد که درباره امیرالمؤمنین(ع) اقدام به نوشتن کتاب کردی در پاسخ می‌گوید پس از حضرت علی(ع) کسی را شایسته نوشتن ندیدم و تصمیم گرفتم که جز در مورد امام علی(ع) ننویسم.

انتهای پیام/106


کد مطلب: 94961

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94961/دنیای-تشنه-عدالت-باید-سیره-حضرت-علی-ع-آشنا-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir