?>?> قم نیوز - واکسن استرازنکا را برای درمان کرونا وارد می‌کنیم - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر بهداشت:

واکسن استرازنکا را برای درمان کرونا وارد می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم , 9 اسفند 1399 ساعت 9:32

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در مورد این ویروس، انگلیسی‌ها متأسفانه واقعیت‌ها را نگفته‌اند و بر اساس تجربیات ما این ویروس که بیشتر جوان‌ترها را درگیر می‌کند.


به گزارش قم نیوز سعید نمکی شامگاه جمعه در دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در سالن جلسات این نهاد حوزوی برگزار شد، با اشاره به آغاز واکسیناسیون گروه‌های پرخطر و سالمندان اظهار داشت: این واکسن به سالمندان کهریزک تزریق شد که در هیچ موردی عارضه‌ای پیش نیامده است.

وی با تأکید بر جلوگیری از ورود واکسن‌های انگلیسی و آمریکایی به کشورمان گفت: واکسن استرازنکا که بر اساس تحقیقات مشترک به نتیجه رسیده در 12نقطه جهان به تولید می‌رسد و قرار است این واکسن که در کره جنوبی ساخته می‌شود وارد کنیم.

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از کمک مراجع و علما و جامعه روحانیت در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، به وضعیت شیوع ویروس جهش‌یافته کرونای انگلیسی در کشور گفت: در مورد این ویروس، انگلیسی‌ها متأسفانه واقعیت‌ها را نگفته‌اند و بر اساس تجربیات ما این ویروس که بیشتر جوان‌ترها را درگیر می‌کند، 10تا12 برابر قدرت سرایت بیشتری دارد.

نمکی گفت: ویروس کرونای انگلیسی در مدت 2روز با شدت درگیری بالای ریه‌ها باعث مرگ می‌شود، شهرهای استان خوزستان، آذربایجان، فارس، اصفهان، مرکزی، البرز، قزوین، کرمان، و قم درگیر با این ویروس هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه نیز در این جلسه بیان کرد: اگر درراه مبارزه با کرونا همدلی و همکاری همگانی نبود این دستاوردها و توفیقات در کنترل و مدیریت کرونا را نداشتیم.

به گزارش تسنیم، وزیر بهداشت در سفر یک‌روزه به شهر مقدس قم با آیت مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان، آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان، آیت‌الله جوادی آملی مرجع تقلید شیعیان و آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) دیدار و گفت‌وگو کرد و گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با ویروس کرونا ارائه کرد.

همچنین  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم شرکت کرد.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 94982

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94982/واکسن-استرازنکا-درمان-کرونا-وارد-می-کنیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir