شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 94989

ویروس جهش یافته انگلیسی در قم تحت کنترل است

قم نيوز : استاندار قم با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی قم کماکان همان محدودیت های شرایط آبی است گفت: کرونای انگلیسی در قم تحت کنترل است و تدابیر لازم را نیز در ستاد استانی کرونا اتخاذ می‌کنیم‌.
ویروس جهش یافته انگلیسی در قم تحت کنترل است
ویروس جهش یافته انگلیسی در قم تحت کنترل است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در پایان جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر چگونگی اعمال محدودیت‌های کرونایی با توجه به شناسایی ۲ مورد بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در این استان اظهار داشت: در این زمینه دستور دادیم تا نظارت‌ها، غربالگری‌ها و آزمایش‌ها را بیشتر کنند.

وی با تاکید بر تحت کنترل بودن ویروس جهش یافته در قم‌ خاطرنشان کرد: تمام افرادی که احتمال می‌دادیم با این ۲ بیمار شناسایی شده در ارتباط باشند نیز مورد آزمایش و بررسی قرار می‌گیرند.

استاندار قم همچنین با اشاره به اینکه طبق گزارش ارائه شده در جلسه ستاد ملی کرونا به استثنای برخی شهرهای خوزستان که به علت ویروس جهش یافته وضعیت قرمز دارند در کل کشور یک روند نسبی با ثباتی حاکم است گفت: وجود ویروس جهش یافته در خوزستان برای استان‌های همجوار و بویژه استان های زیارتی یک علامت هشدار و خطر است.

وی همچنین تصریح کرد: در صورتی که مراقبت‌های لازم در قم صورت نگیرد با توجه به بعد زیارتی این استان می توانیم شاهد شکل گیری موج چهارم کرونا باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاکیدهای صورت گرفته در این جلسه ستاد ملی کرونا ناظر به کنترل ورودی خروجی مرزهای کشور بود افزود: در این جلسه مقرر شد کلیه محدودیت های لازم برای سفرهای نوروزی تدوین شود و در جلسه های آینده مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

سرمست با قدردانی از مردم فهیم و شریف قم برای نهایت همکاریشان در طول یکسال گذشته یادآور شد: در این مدت اقشار مختلف از جمله بازاریان و اصناف همکاری خوبی داشتند و در آستانه سال نو و ایام پایانی سال که به طور معمول با جنب و جوش بازار همراه است نیز انتظار داریم محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌ها را بیش از پیش جدی بگیرند که مجبور به اعمال محدودیت های جدید نشویم.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdci33a3.t1a5v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما