شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : 94990

دنبال ایجاد شبکه نخبگانی در کشور هستیم

قم نيوز : نماینده مردم قم و رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: این مرکز به دنبال ایجاد شبکه‌ای نخبگانی با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور است تا با استفاده از این ظرفیت مشکلات مبتلا به را رفع کند.
دنبال ایجاد شبکه نخبگانی در کشور هستیم
دنبال ایجاد شبکه نخبگانی در کشور هستیم
به گزارش قم نیوز علیرضا زاکانی در آئین معارفه مسئولان و دبیران کمیته‌های تخصصی دفتر قم مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر نیاز کشور به ایجاد شبکه ای از نخبگان گفت: شبکه سازی نخبگانی در چهار حوزه قانون‌گذاری، نظارت  تخصصی، ایده‌پردازی و تصمیم‌سازی به مسئولین نیاز امروز و فردای کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر رویکرد مرکز پژوهش های مجلس گفت: مرکز پژوهش ها،  بازوی مشورتی و قلب تپنده مشورت دهنده به مجلس است که باید به جایگاه واقعی خود برسد و در موضوع های مختلف نقش خود را به درستی ایفا کند.

زاکانی افزود: به طور قطع عمق بخشی به پیوند میان حوزه و دانشگاه علاوه بر هم افزایی بیشتر میان این دو نهاد مهم علمی، زمینه رفع نیاز های کشور در حوزه های مختلف را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه پیوستگی بین حوزه و دانشگاه موجب ارتقای هر ۲ نهاد می شود، ادامه داد: این پیوند موجب می شود که عنصر حوزوی درگیر مسائل کشوری شود و مساله حوزه،  مساله امروز و آینده کشور شود، ضمن اینکه باعث می شود هویت حوزوی در ذهن اهالی تخصص تغییر کند.

زاکانی افزود: باید تلاش کرد تا با ایجاد این شبکه نخبگانی در کشور ‌از ظرفیت جامعه نخبگانی در مسیر رشد نظام اسلامی و انجام کارهای بزرگ استفاده کرد و در این راه، امکان تفکیک میان حوزه و دانشگاه دیگر ممکن نیست.

وی اظهار داشت: به دنبال درگیر کردن تمام حوزه‌های علمیه برای حل مسائل و مشکلات مبتلا به کشور هستیم تا با اتصال نظام عناصر نخبگان به یکدیگ، آنها را در ترازی برای مدیریت قرار دهیم.

زاکانی افزود: دلیل آن که ما از قم شروع کردیم آن است که ظرفیت های این استان بی نظیر و بی بدیل است،  لذا این کار، یک نهادسازی نوین و بنیان سازی جدیدی است و این یک رسالت تاریخی است.

وی ادامه داد: می خواهیم تغییر رویکرد مرکز پژوهش های مجلس برای حرکت در مسیر نهادسازی نوین در کشور به گونه‌ای باشد که غیر قابل بازگشت باشد و بعدها کسی نتواند آن را تغییر دهند. 

 رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تغییر رویکرد در مرکز پژوهش ها، جایگاه نهاد حوزه در این مرکز ارتقا یافته است گفت: همین الان که بین خودمان صحبت می‌کنیم، می‌گوییم که رئیس این کار، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور است و این مساله برای خودمان کاملاً شفاف است.

وی با تاکید بر اینکه بنده معتقدم مکتبی که امام خمینی(ره) برای ما به ارمغان آورد راه سعادت دنیا و آخرت ما است، گفت: بنده آینده نظام را مبتنی بر این نهاد سازی نوین می بینم  که حوزه علمیه به جای در حاشیه قرار گرفتن،‌ در متن ماجرا قرار گیرد و این ایفای نقش باید در مشارکت با دانشگاه باشد.

در این مراسم مسئولین و دبیران کمیته‌های تخصصی دفتر قم مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی معرفی شدند. این دفتر چهارم بهمن ماه امسال با سخنرانی مجازی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcawono.49nyo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما