قم نيوز : رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: مساله حذف طرح خیابان استاد فقیهی از طرح تفصیلی خارج از استان قم تصمیم گرفته شده است و باید توسط شورای عالی شهرسازی حل شود
شورای عالی شهرسازی مشکل خیابان استاد فقیهی را حل کند
شورای عالی شهرسازی مشکل خیابان استاد فقیهی را حل کند
به گزارش قم نیوز روح‌الله امراللهی با اشاره به آخرین وضعیت طرح معلق 16 متری استاد فقیهی حدفاصل بلوار عماریاسر تا خیابان 19 دی اظهار کرد: تا الان میراث فرهنگی به طور کامل با این طرح مخالفت کرده و این طرح در محدوده خیابان عماریاسر تا 19 دی در طرح تفصیلی شهر با مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی حذف شده و پیگیری هم به نتیجه نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه کسانی هم که در این محدوده ساخت و ساز کردند باید مطابق شرایط جدید طرح تفصیلی کار کنند افزود: این جریان جزو اتفاقات نادری است که در کشور اتفاق می افتد و از محدوده اختیارات استان هم خارج است.

عضو شورای شهر قم با اذعان به اینکه مساله به استان مربوط نیست و خارج از استان تصمیم گرفته شده است گفت: حل این مشکل از محدوده اختیارات شورا و شهرداری خارج است و نمی‌توانیم کاری کنیم و صرفا شورای عالی معماری و شهرسازی می‌تواند مشکل این طرح را حل کنند.

وی بیان کرد: این محدوده جزو بافت تاریخی شهر عنوان شده و میراث فرهنگی هم پیگیری کرده و طرح تفصیلی تغییر پیدا کرده است و پیگیری استان برای رفع مشکل ساکنین و اجرای طرح مطابق طرح تفصیلی به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdccioqo.2bq0o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما