قم نيوز : سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از وظایف ما در کمیسیون فرهنگی مجلس، پیگیری دغدغه‌ها و مطالبات رهبری پیرامون مسائل فرهنگی است.
کمیسیون فرهنگی مجلس مطالبات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگی را دنبال می‌کند
کمیسیون فرهنگی مجلس مطالبات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگی را دنبال می‌کند
به گزارش قم نیوز  کتاب "حدیث زندگی" در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه رونمایی شد، در این مراسم حجت الاسلام نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام رضوانی نسب معاون بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، جواد خدیوی مدیر فناوری اطلاعات حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام بابایی امام جمعه شهرستان فردوس و طلاب حوزه علمیه حضور داشتند.

 انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک اندیشه اسلامی  ضربه سنگینی بر استیلای جهان غرب وارد کرد

حجت الاسلام رضوانی نسب معاون بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه کلام اهل بیت (ع) و تبیین و شرح آنها توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک اندیشه و مدل سیاسی اسلامی، ضربه سنگینی بر استیلای جهان غرب وارد کرد.

وی افزود: نظام سلطه تمامی اشکال براندازی سخت از جمله شورش، کودتا و جنگ نظامی را در یک دهه علیه انقلاب تجربه کرد و این قدرت ها لاجرم پس از شکست های پی در پی، با رویکرد جدید و در چارچوب تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی و اخیراً جنگ نرم آن را ادامه دادند.

معاون بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیان کرد: ضروری است که مسلمانان با مبانی فکری و نظری اسلام آشنا شوند، در نتیجه «موسسه بین المللی ائمة الهدی» با محوریت تبیین احادیث روایات اهل بیت(ع) برای مخاطبین خارج از کشور چند سالی است که فعالیت خود را آغاز نموده و در این مسیر با استناد بر بیانات مقام معظم رهبری، این کتاب ارزشمند را آماده کرده است.

 کتاب حدیث زندگی با استفاده از منابع اصلی حدیثی در قالبی جذاب به شرح احادیث اهل بیت(ع) پرداخته است

حجت الاسلام رادمرد مدیر موسسه بین المللی ائمة الهدی نیز در این مراسم بیان کرد: کتاب حدیث زندگی اثری متقن، نو و مفصل است که در آن با استفاده از منابع اصلی حدیثی در قالبی جذاب و بدیع به تبیین و شرح احادیث اهل بیت(ع) پرداخته شده است، شرح احادیث توسط حضرت آیت الله خامنه ای ارائه گردیده و الگویی از سبک زندگی اسلامی را برای مخاطبان به تصویر می کشد.

وی افزود: بهره‌گیری از منابع دست اول و نیز ارائه سخنان اهل بیت(ع) با چیدمان و ساختاری کاربردی، از جمله ویژگی‌های بارزی است که شاید بتوان گفت به عنوان اولین مجموعه حدیثی با نگاهی کاربردی و منطبق با اطلاعات روز تدوین می‌شود.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  به اهمیت این مسیر و ضرورت های تبیین سخنان مقام معظم رهبری پرداخت.

وی همچنین به فعالیت های فرهنگی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف ما در کمیسیون فرهنگی مجلس، پیگیری دغدغه ها و مطالبات رهبری پیرامون مسائل فرهنگی است چنان که قرآن کریم می‌فرماید:« لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ » قطعاً براى شما در  [اقتدا به]  رسول خدا سرمشقى نیکوست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) و ‌امامان معصوم (ع)‌، در تمام زندگی‌، در روحیات عالی‌، شکیبایی‌، هوشیاری‌، صداقت‌، درایت‌، مدیریت‌، اخلاص‌، توجه به خدا، تسلط بر حوادث‌، تسلیم نشدن در برابر سختی‌ها و مشکلات‌، قیام در برابر ظلم و ستم‌، مبارزه با جهل و شرک و... سرمشق و الگوی خوبی هستند.

نصیرایی ادامه داد: هر کس از این بزرگواران در امور مختلف و متعدد زندگی فردی و اجتماعی خود پیروی و الگو برداری کند، می‌تواند با توکل به خدا و استعانت از او در مراحل زندگی در دنیا و آخرت سرافراز باشد.

حجت الاسلام رادمرد مدیر موسسه بین المللی ائمة الهدی نیز در این مراسم گفت: در کنار نسخه چاپی کتاب، فایل صوتی آن نیز آماده شده و خواننده کتاب می تواند با مراجعه به سایت islamplus.net  نسبت به دانلود رایگان آن اقدام نمایند.

خواندن کتاب به‌صورت مطالعه‌ آزاد بهترین راه برای یادگیری معارف اسلامی است

وی در ادامه بیان کرد: خواندن کتاب به‌صورت مطالعه‌ آزاد بهترین راه برای یادسپاری و یادگیری معارف اسلامی است ولی بالاتر و بهتر از آن کتاب‌های گویا است، به‌ویژه اگر هر دو را باهم داشته باشید یعنی اگر هم کتاب را داشته باشید و هم کتاب گویا، می‌توانید همزمان هم بخوانید و هم بشنوید.

مدیر موسسه بین المللی ائمة الهدی تصریح کرد: یادگیری معارف اسلامی و تقویت مهارت زبان انگلیسی و عربی برای زبان آموزان به‌طور همزمان قدرتمندترین راه ممکن برای انتقال معارف اسلامی است.

رادمرد خاطرنشان کرد: به‌کارگیری کتاب گویا خوبی‌های دیگری هم دارد، برای نمونه شاید در هنگام قدم زدن و یا رانندگی نتوان کتاب خواند ولی می‌توان مطالب کتاب را با استفاده از کتاب گویا شنید، این موضوع خیلی از زمان‌های مرده‌ ما را می‌تواند زنده کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdsn0n.yt0on6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما