قم نيوز : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به حمایت ویژه بخش آی. سی. تی وزارت ارتباطات از شتاب دهنده های تاب تک گفت: با پیگیری‌های انجام شده با پرداخت تسهیلات ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به شتاب دهنده تاب تک قم با عاملیت پست بانک موافقت شده‌است.
۲.۵ میلیارد ریال تسهیلات به شتاب دهنده تاب تک قم پرداخت می‌شود
۲.۵ میلیارد ریال تسهیلات به شتاب دهنده تاب تک قم پرداخت می‌شود
جواد غلام پور با تشریح انواع تسهیلات و حمایت های وزارت ارتباطات از ایجاد و توسعه شتاب دهنده‌های استانی در قالب یکی از طرح‌های ایران کارفا اظهار داشت: حمایت از اشتغال زایی شرکتهای نوپا حوزه فاوا، ایجاد شتابدهنده های سازمانی و همچنین سرمایه گذاری جسورانه شرکتی از جمله برنامه های وزارت ارتباطات برای حمایت از کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات است.

غلام پور افزود: مراکز شتابدهی و فضای کار اشتراکی در کنار مراکز رشد و دانشگاه های استان به عنوان بخشی از زیرساخت زیست بوم کارآفرینی ایفای نقش می کنند و تیم های استارت آپی می توانند با بهره مندی از آموزش ها و دوره های مختلف کسب و کار در شتاب دهنده ها، توانمندی ورود به بازار را کسب کنند.

وی با اشاره به غنی بودن محتوا در قم و نقش شتاب دهنده ها در تقویت نشر محتوای بومی به شکل استاندارد تصریح کرد: شتاب دهنده های قم‌ از جمله صدران، تاب تک و آراد با ایجاد تیم های تولید محتوا می توانند از انبوه محتوای علوم انسانی در استان ایده های خلاقانه پرورش دهند و حتی در سطح بین المللی توزیع نمایند.

مدیرعامل شتاب دهنده تاب تک نیز ضمن تشکر از همکاری های اداره کل ارتباطات استان بیان کرد: شتاب دهنده تاب تک با هدف تقویت زیست بوم کارآفرینی، ترویج فرهنگ کارآفرینی پویا و مولد و توسعه تجارت ایده های برتر و کسب و کارها و با محوریت حوزه ی ICT از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد.

علی یزدی نژاد خاطر نشان کرد: این شتاب دهنده با ارائه  خدماتی نظیر آموزش و مشاوره تخصصی و بهره گیری از تجربه های مربیان کسب‌ و کار و فناوری، طی یک برنامه شتاب دهی ۶ ماهه، کسب و کارهای نوپا را جهت حرکت در مسیر صحیح، بهبود و رشد و تجاری سازی یاری نموده و با بسترسازی مناسب و کارآمد موجب افزایش ضریب موفقیت آن‌ها می‌شود.

 وی افزود: تاکنون استارت آپ هایی همچون کارن، رونیکا، قرآن در خانه، ویدا، ماهورنقش و نیلامود از سوی این شتاب دهنده به مرحله رشد رسیده اند.

دو هزار کابینت VDSL در قم ایجاد می‌شود
مدیرکل ارتباطات قم همچنین با اشاره به کنترل طرح و رفع موانع و مشکل های احداث سایت‌های ارتباطی قم از ایجاد ۲ هزار کابینت VDSL در این استان خبر داد.

غلام پور تسریع در روند راه اندازی طرح های همراه و رفع مشکل های ایستگاه های مخابراتی مشمول ماده ۱۰۰ را از اولویت های حوزه ارتباطات دانست.

وی افزود: در شرایط کنونی اپراتورها باید از زیرساخت های ایجاد شده در استان استفاده نموده و به صورت مشترک از تجهیزات موجود برای ایجاد و یا بهینه سازی تکنولوژی سایت های خود بهره برده و همچنین با بهره گیری از رومینگ بین اپراتوری، ضریب نفوذ دسترسی مشترکان به سرویس های ارتباطی را افزایش دهند.

این مسئول با اشاره به پوشش ۹۹ درصدی ارتباطات سیار قم گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰۰ کابینت VDSL در قم ایجاد و فیبرکشی در مناطق مختلف قم انجام شده است.

وی اضافه کرد: به سه هزار و ۲۰۰ مورد مشکل های ADSL نیز در استان رسیدگی شده است.

غلام پور در ادامه یادآور شد: با حمایت های وزارت ارتباطات و همکاری فی مابین اداره کل ارتباطات و مخابرات قم و نیز اپراتورها تاکنون ۷۲۰ مدرسه استان از محل اعتبارات ملی و دولتی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی  در ادامه با تاکید بر رفع مشکل های ایستگاه های مخابراتی مشمول ماده ۱۰۰و نیاز به تعامل بیشتر پیرامون رفع موانع پیش روی طرح های در دست اقدام فی مابین شهرداری و اپراتورهای سیار از آمادگی کامل اداره کل ارتباطات استان برای پیگیری و رفع موانع احتمالی در مسیر عملیات اجرایی طرح ها خبر داد و گفت: اپراتورها در اسرع وقت درخواست های خود را از طریق بخشداری ها و شهرداری ها انجام و پس از استعلام از این اداره کل موارد مورد بررسی قرار گرفته و اقدام لازم صورت خواهد پذیرفت. 

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcbsgb9.rhbsfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما