دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 95042
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

حضور رژیم صهیونیستی، مهمترین خطر برای قره باغ است

قم نيوز : رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ظهور و بروز نشانه های حضور رژیم صهیونیستی در قره باغ یکی از مهمترین خطرات برای این کشور است.
حضور رژیم صهیونیستی، مهمترین خطر برای قره باغ است
حضور رژیم صهیونیستی، مهمترین خطر برای قره باغ است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور پیش از ظهر دوشنبه در همایش بین‌المللی «قره باغ ۱۷ ربیع»، ضمن تقدیر و تشکر از آیت الله اعرافی و همه مجموعه‌های دست‌اندرکار برپایی این همایش، گفت: در حقیقت ثبت معنوی قره باغ در دل‌ها توسط مقام معظم رهبری در ۱۷ ربیع صورت گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه خداوند متعال بعد از ۲۸ سال این توفیق را نصیب کشور اسلامی آذربایجان و همه پیکره کشورهای اسلامی کرد که قره باغ به آغوش کشورهای اسلامی و آذربایجان برگردد، افزود: پس از آزادسازی منطقه قره باغ، کارهای فراوانی باید صورت گیرد که پاکسازی قره باغ از مواد منفجره عمل نکرده و ادوات و تجهیزات از بین رفته نظامی و بازسازی منطقه از آن جمله است.

وی افزود: جمهوری اسلامی بحمدالله قویاً این آمادگی را دارد که هم در مرحله پاکسازی و هم برای بازسازی قره باغ، همکاری مؤثری داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در جنگ قبلی قره باغ، خون پاک عزیزان ما با شهدای قره باغ عجین شد گفت: در این مقطع، شرایط ویژه ای بود که امکان حضور فیزیکی محسوس و برجسته جمهوری اسلامی نبود ولی با این وجود، دل‌های ما با قره باغ بود و همین که کوچک‌ترین پیروزی در آنجا رخ می‌داد مردم مناطق مختلف کشور شور و شعف خود را بروز می‌دادند؛ فشار زیادی از نیروهای مختلفی از اقشار مردم و سپاه و بسیج بر ما وارد می‌شد که اصرار می‌کردند زمینه ورودشان به قره باغ فراهم شود و جنگ قره باغ نه ۴۴ روز بلکه یک شبه خاتمه پیدا کند ولی با محذوراتی که وجود داشت امکان این کار نبود.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور ضمن اشاره به اینکه با وجود آزادی قره باغ و بازگشت آن به آغوش دنیای اسلام خطراتی هم آن را تهدید می‌کند، افزود: یکی از مهمترین خطرات که از سال‌های گذشته هم تا حدودی کم و بیش نشانه‌هایی آن دیده می‌شد، خطر حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است. بعضی از افراد رژیم صهیونیستی را با یهود و یهود را با رژیم صهیونیستی مرادف می‌دانند ولی اینها مقولاتی جدا از هم هستند که در جاهایی هم پوشانی و هماهنگی دارند و در حقیقت رژیم صهیونیستی مولود صهیونیسم جهانی است و مهمترین خطر نه تنها برای مسلمانان و اسلام بلکه برای بشریت و همه ادیان الهی است و وقتی جریان تروریستی تکفیری با این مساله خبیث عجین شود، در حقیقت خطر تکمیل می‌شود.

نماینده مردم قم افزود: وقتی نظام سلطه با اسلام هراسی نتوانست نفوذ اسلام را در دل‌ها مهار کند و زمانی که با جنگ هشت ساله هم نتوانست نهال نوپای آن روز ایران اسلامی را از بین ببرد، امروز با جنگ درون تمدنی و تفرقه و تشدید جریان‌های تکفیری و تروریستی به دنبال این است که جوامع اسلامی را با مشکل روبرو کند و امروز یکی از مهمترین خطرات برای ایران و آذربایجان و مردم دو کشور، همین خطر نفوذ جریان تکفیری و تروریستی است لذا رهبر معظم انقلاب وقتی تاکید کردند که قره باغ باید به دامن اسلام بازگردد، هشدار دادند که نباید تروریست‌های تکفیری در این منطقه مستقر شوند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با بیداری مردم دو کشور و با توجه جدی مسئولین دو کشور و با همتی که به خرج داده خواهد شد، از بروز خطر ویرانگر نفوذ صهیونیسم و جریانات تکفیری در منطقه جلوگیری شود و جایی برای تروریسم تکفیری در منطقه باز نشود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcj8yeh.uqeixzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما