دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : 95044
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تحریک کنندگان ارمنستان، برای دفاع از آذربایجان لشکرکشی کرده اند!

قم نيوز : دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همان کسانی که ارمنستان را تحریک کردند خودشان امروز برای دفاع از قره باغ لشکر پیاده کرده‌اند.
تحریک کنندگان ارمنستان، برای دفاع از آذربایجان لشکرکشی کرده اند!
تحریک کنندگان ارمنستان، برای دفاع از آذربایجان لشکرکشی کرده اند!
به گزارش قم نیوز محسن رضایی پیش از ظهر دوشنبه در همایش بین‌المللی «قره باغ ۱۷ ربیع» که از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و با محوریت تبیین بیانات مقام معظم رهبری در این باره، در سالن همایش‌های امین قم و با حضور مهمانان داخلی و خارجی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، با تشکر از آیت الله اعرافی و حوزه علمیه که پیگیر سخنان مقام معظم رهبری در سطح بین‌المللی و جهان اسلام هستند گفت: آذربایجان، فقط همسایه ما نیست و نباید نگاه به آذربایجان مثل بقیه کشورها باشد بلکه آذربایجان با سابقه تاریخی و اشتراکات فراوان با ایران اسلامی متفاوت از سایر کشورهاست. یکی از اشتباهات سیاست خارجی این است که آذربایجان را هم فقط در حد یک همسایه می‌داند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ملت ما برای آزادسازی آذربایجان شهید داده است و در قبرستان باکو ایرانی‌های زیادی برای همین این امر آرمیده‌اند، افزود: باید در سیاست خارجی ما به حمایت از آذربایجان، اهمیت داده شود. ما برای استقلال آذربایجان و آزادسازی آن از دست تزارها خوشحال بودیم. ملت ایران در ۲۰۰ سال گذشته با حسرت به بالای رود ارس نگاه می‌کرد که چگونه پاره تن اسلام به عظمت و استقلال خود باز خواهد گشت. متأسفانه دولت ارمنستان به بهانه دفاع از ارامنه به مرزهای رسمی قره‌باغ حمله کرده و وارد آنجا شد. از عجایب است که همان کسانی که ارمنستان را تحریک کردند خودشان امروز برای دفاع از قره باغ لشکر پیاده کرده‌اند. کل قره باغ باید آزاد شود و هیچ کشور خارجی نباید آنجا حضور داشته باشد

محسن رضایی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی از ابتدای جنگ ناجوانمردانه علیه قره‌باغ، با همه توان از قره باغ حمایت کرد، افزود: در هفت قطعنامه سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران از جمهوری آذربایجان دفاع کرد. در کنار ارسال برق، گاز و کمک‌های اولیه که از وظایف ما است، ایران اسلامی ۴۲ میلیون دلار خرج مهاجرین و برادران آذربایجانی و قره باغی خود کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بعضی دست‌های ناپیدا در ایجاد فاصله در روابط ایران و آذربایجان گفت: مشکل قره باغ، ورود کشورهای فرامنطقه ای در آنجاست. چرا باید ترکیه روسیه و ارمنستان در کمیته آتش‌بس حضور داشته باشند ولی ایران حاضر نباشد؟ حضور رژیم جعلی اسرائیل در این مناطق به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه ایران باید در کمیته آتش بس حضور داشته باشد گفت: ایران در بازسازی قره باغ شرکت می‌کند. مطرح کردن جمهوری خودمختار قره باغ، کار صحیحی نیست بلکه قره باغ متعلق به آذربایجان است و آذربایجان خود قادر به اداره سرزمین خودش می‌باشد.

محسن رضایی با تاکید بر اینکه ارمنستان هم باید از اشغال دست بردارد، گفت: در سیاست خارجی ما در هشت سال گذشته توجهات به سمت اروپا رفته و سرابی به نام غرب و اروپا مطرح شده است. دیپلماسی کاغذی با انبوهی کاغذ که ما به تعهدات عمل کنیم اما آنها عمل نکنند، دیپلماسی صحیح و کارآمدی نیست. همین ۱۵ همسایه ایران می‌توانستند در تحریم‌ها به ما کمک کند ولی ما از همسایه‌ها استفاده نکردیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbagb9.rhbsapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما