دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : 95047
معاون وزارت امور خارجه مطرح کرد

مخالفت ایران با هرگونه تهدید تمامیت ارضی و دخالت خارجی در منطقه

قم نيوز : معاون سیاسی وزارت امور خارجه یکی از نکات مورد تاکید ایران را اصل تغییرناپذیری مرزها بیان کرد و گفت: ایران با هرگونه تهدید تمامیت ارضی و دخالت خارجی و تروریستی در منطقه مخالف است.
مخالفت ایران با هرگونه تهدید تمامیت ارضی و دخالت خارجی در منطقه
مخالفت ایران با هرگونه تهدید تمامیت ارضی و دخالت خارجی در منطقه
به گزارش قم نیوز سید عباس عراقچی پیش از ظهر دوشنبه در همایش بین‌المللی «قره باغ ۱۷ ربیع» که در قم برگزار شد، با تبریک ایام رجبیه به وضعیت قره باغ اشاره کرد و گفت: منطقه قره باغ، یکی از مناطق پر تنش و دارای بحران‌های پیچیده و طولانی در تاریخ قفقاز است و بعد از فروپاشی شوروی به نقطه جنگ و درگیری تبدیل شد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به ناتوانی جوامع بین‌المللی در حل مسئله قره باغ گفت: گروه مینسک متشکل از آمریکا، روسیه و فرانسه برای حل این بحران تشکیل شد ولی در حل مناقشات ناکام ماندند.

وی با اشاره به اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران همواره مخالفت با اشغالگری بوده است گفت: بر اساس همین سیاست ایران در مسیر آزادسازی قره باغ، کمک‌هایی به آذربایجان کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به روابط ایران و آذربایجان گفت: این روابط در زمینه‌های متعددی به شکوفایی و توسعه رسیده است و حتی در زمان تحریم‌ها، این روابط به خوبی ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه موضع ما مخالفت با جنگ است گفت: ما به دنبال آزادسازی مناطق اشغال شده و پایان حضور بازیگران خارجی در منطقه هستیم و نهایتاً آنچه در جامعه بین‌المللی در مورد قره باغ تصمیم گرفته شد، نزدیک به مواضع و طرح ما بود و لذا از آن حمایت کردیم.

عراقچی با اشاره به گفتگوهای «گروه ۳+۳» متشکل از سه کشور قفقاز و کشورهای ایران، روسیه و ترکیه گفت: ما در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری که قره باغ را پاره تن اسلام می‌دانند، چارچوب اقدامات خود را تنظیم کردیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه یکی از نکات مورد تاکید ایران را اصل تغییرناپذیری مرزها دانست و افزود: ما با هر گونه تهدید تمامیت ارضی و دخالت گری خارجی و تروریستی مخالف هستیم.

وی با اشاره به سیاست حسن همسایگی با کشورهای همسایه از سوی ایران گفت: روابط ما و آذربایجان در حد اعلای خودش است و ما می‌توانیم نقش مؤثری در حفظ منافع منطقه داشته باشیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcef78o.jh8nei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما