دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : 95051

اعطای شناسنامه به فرزندان با مادر ایرانی در قم آغاز شد

قم نيوز : مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی قم گفت: در راستای قانون تابعیت،نمی‌توانستیم به فرزندان حاصل از مادران ایرانی و پدران خارجی تابعیت ایرانی اعطا کنیم، با تلاش‌های صورت گرفته مصوبه مجلس در سال ۹۸ تبدیل به قانون و در سال ۹۹ اجراشده است.
اعطای شناسنامه به فرزندان با مادر ایرانی در قم آغاز شد
اعطای شناسنامه به فرزندان با مادر ایرانی در قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز عباس شیرمحمدی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان اظهار داشت: پرونده‌های بررسی‌شده در اداره کل اتباع خارجی استانداری یک هزار و 500 فقره است که 500 پرونده به مراجع ذی‌ربط جهت اخذ استعلام و اعطای تابعیت ایرانی ارسال‌شده است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قم با اشاره به اعلام ثبت‌نام متقاضیان از طریق سامانه استانداری در قم ابراز کرد: تعداد 7 هزار و 500 نفر تاکنون تشکیل پرونده دادند که تعداد  2 هزار پرونده در دفاتر خدمات اداره کل اتباع استان در حال بررسی است.

وی عنوان کرد: در راستای قانون تابعیت،نمی‌توانستیم به فرزندان حاصل از مادران ایرانی و پدران خارجی تابعیت ایرانی اعطا کنیم اما با تلاش‌های صورت گرفته مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 98 تبدیل به قانون و در سال 99 اجرا شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قم خاطرنشان کرد: طی استعلامات صورت گرفته تعداد 70 پرونده جهت دریافت شناسنامه به ثبت اداره ثبت احوال استان ارسال‌شده است.

در حاشیه این جلسه 3 مورد شناسنامه در اختیار خانواده‌های اتباع قرار گرفت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjvyeh.uqeiizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما