سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : 95066

۱۱۰هزار تن کالا از قم صادر شد

قم نيوز : مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن‌ماه بیش از ۱۱۰‌هزارتن انواع کالا از گمرکات استان صادرشد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد رشد داشته‌است.
۱۱۰هزار تن کالا از قم صادر شد
۱۱۰هزار تن کالا از قم صادر شد
به گزارش قم نیوز اسفندیار دریکوندی بیان کرد: درهمین رابطه ۱۱۰هزار و ۷۸تن انواع کالا همچون گرانول، پفک، کفش و صندل،‌ شمش سرب، مفتول مسی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیمیایی و هیدروکربن به ارزش ۱۳۰ میلیون و ۲۶۳هزار دلار به کشورهایی نظیر عراق،‌ افغانستان،‌ امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شد.

وی با اشاره به عملکرد گمرکات استان دربخش ترانزیت نیز گفت: طی این مدت مقدار ۷۰هزار و ۹۱ تن انواع کالا از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شد که این موضوع نشان از تعامل و ارتباط گسترده شبکه گمرکی کشور با یکدیگر دارد.

وی ادامه داد:‌ همچنین درآمد کل گمرکات استان طی یازده ماه سپری شده از سالجاری به ۱۹۹ میلیارد تومان رسید و با گسترش تبادلات تجاری استان در روزهای پایانی سال این رقم افزایش خواهد یافت.

دریکوندی گفت: در بخش واردات نیز در این مدت ۴۷هزار و ۵۶۳تن انواع کالا همچون اجزا و قطعات موتورسیکلت، الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و پکیج و لوازم‌آرایشی و بهداشتی از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شد.

وی بیان کرد:‌ این کالاها که اکثر آن‌ مواد و تجهیزات مورد استفاده واحدهای تولیدی است از کشورهایی همچون کره، چین، هند،‌ ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن به ارزش ۲۳۹میلیون و ۱۱ هزار دلار وارد گمرکات استان شد.

مدیرکل گمرکات قم گفت: همچنین از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن‌ماه، ‌۶۵۲ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۱۳۹ میلیارد تومان در گمرکات استان تشکیل شد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfvxd1.w6dtvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما