کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

160 هزار مسکن در کشور با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام در حال ساخت است

خبرگزاری تسنیم , 12 اسفند 1399 ساعت 15:34

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ۱۶۰ هزار مسکن در کشور با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام در حال ساخت است.


 به گزارش قم نیوز محمد مخبر ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث 1800 واحد مسکونی طرح اقدام ملی  پروژه برکت اظهار داشت: جامعه همانند خانواده است، یکی از مسائلی که برای انگیزه رشد جمعیت بسیار مهم می‌باشد تهیه مسکن است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: در ستاد فرمان اجرایی امام، کارهای مختلفی را درزمینهٔ تأمین مسکن انجام داده‌ایم، همچنین برای تشکیل خانواده چند مؤلفه جدید نیز داریم که یکی از آن‌ها معیشت است.

وی تصریح کرد:  یک جوان تا زمانی که معیشت آن حل‌نشده باشد نگران است که بتواند ازدواج کند و با سختی‌های زیادی در تشکیل خانواده مواجه است.
مخبر بیان کرد: در حال حاضر متأسفانه امکان اینکه دو یا سه خانواده در یک‌منزل زندگی کنند وجود ندارد و مشکلاتی دراین‌باره دیده می‌شود، به‌غیراز این مسائل نیز مشکل مهریه و همچنین جهیزیه که برای دخترخانم اتفاق می‌افتد از دیگر مسائل است.

وی عنوان کرد: ما برای رفع بسیاری از مشکلات در مسیر تشکیل خانواده به‌صورت وسیع، اقداماتی را در دستور کارداریم و سالیانه چند هزار جهیزیه اهداء و وام‌هایی را برای تهیه جهیزیه پرداخت می‌کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: 30 درصد از کارهای اشتغال در کشور را ما انجام می‌دهیم که در سال آینده افزایش می‌یابد، در مسکن‌سازی نیز 160 هزار مسکن با مکانیزه‌های مختلف در حال ساخت است.

وی گفت: در یکجا برای احداث مسکن مشارکت کردیم و یک جای دیگر زمین ارائه کرده‌ایم، در مسکن ملی که قرار بود 300 هزار مسکن شروع به کار شود ما صد هزار مسکن را تقبل کردیم که یک بخش از آن در زمین‌های ستاد در حال انجام است.

مخبر افزود: همچنین در بخشی دیگر با کمک به بنیاد مسکن، طرح‌ها را انجام دادیم و در خانه‌های روستایی در زمان سیل و زلزله نیز اقداماتی در ساخت مسکن داشته‌ایم.

وی تصریح کرد:صنعت ساختمان به‌طور طبیعی 70 فعالیت صنعتی را پشتیبانی می‌کند و نقش آن در اشتغال بسیار مهم است، ما در صنعت ساخت‌وساز بسیار عقب هستیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بیان کرد: در کشورهای پیشرفته، به‌صورت مینیاتوری، پروژه‌های 100 طبقه را در سه ماه می‌سازند ولی ما یک ساختمان دوطبقه را سه‌ساله می‌سازیم، البته ما ازلحاظ مغز افزایی و نیروهای متخصص امتیازات بالایی داریم و در حال حاضر افراد تحصیل‌کرده و نخبه و باسواد و باانگیزه و جویای کار فراوان هستند که باید آن‌ها را به کار بگیریم.

وی عنوان کرد: باید در صنعت ساختمان‌سازی یک تحولی ایجاد کنیم یکی از فناوری‌های جدید در کیفیت و کمیت و زمان باید انجام شود سرعت در این کارها 30 درصد در قیمت تمام‌شده مسکن تأثیر دارد.

مخبر اظهار داشت: زمان در پروژه‌ها در قیمت تمام‌شده آن‌ها بسیار مهم است، ان‌شاءالله ما بتوانیم این پروژه را تا سال دیگر تمام‌شده ببینیم و امیدواریم این کار به‌سرعت تمام شود و مردم بتوانند در مسکن خودشان به‌زودی زندگی کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 95071

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95071/160-هزار-مسکن-کشور-مشارکت-ستاد-اجرایی-فرمان-امام-حال-ساخت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir