کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"ساده‌زیستی و تواضع" آیت‌الله‌ شاهرودی موردتوجه جامعه باشد

خبرگزاری تسنیم , 12 اسفند 1399 ساعت 16:36

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره آیت‌الله‌العظمی شاهرودی با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های آیت‌الله سید محمود شاهرودی گفت: این مرجع بزرگ الگوی ساده زیستی، مردمی بودن، تواضع، فروتنی و سخت‌کوشی بودند که باید موردتوجه جامعه قرار بگیرد.


به گزارش قم نیوز فرشید فلاح ظهر امروز در نشست خبری کنگره نکوداشت آیت‌الله‌العظمی حاج سید محمد حسینی شاهرودی که در سالن جلسات انجمن علمی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس وظیفه‌ای که دارد نسبت به تکریم مفاخر توجه ویژه‌ای دارد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره آیت‌الله‌العظمی شاهرودی افزود: تکریم مفاخر باهدف الگوسازی و روحیه خودباوری پیگیری می‌شود و چنین کنگره‌هایی باید برای نسل جوان موردتوجه باشد، باید آیت‌الله شاهرودی را به نسل جوان معرفی کرده و بگوییم چنین شخصیت‌هایی چگونه به این جایگاه عظیم دست پیدا کردند.

وی با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های آیت‌الله‌العظمی سید محمود حسینی شاهرودی بیان کرد: این مرجع بزرگ الگوی ساده زیستی، مردمی بودن، تواضع، فروتنی و سخت‌کوشی بودند که باید موردتوجه جامعه قرار بگیرد.

فلاح با تأکید بر اینکه باید به آیت‌الله شاهرودی به‌عنوان‌ گنج نگاه کنیم و این مرجع بزرگ را به نسل جوان معرفی کنیم، عنوان کرد: استان سمنان دارای شخصیت‌های مهم فرهنگی و دینی است و شخصیت‌های فرهیخته‌ای را تقدیم جامعه فرهنگی کشور کرده است ولی شخصیت آیت‌الله‌العظمی سید محمود شاهرودی بسیار ویژه و بی‌نظیر است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره آیت‌الله‌العظمی شاهرودی تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اجرای فاخر نکوداشت آیت‌الله‌العظمی شاهرودی تأکید داشتند و کار علمی این نکوداشت به آیت‌الله نظری شاهرودی سپرده شد و مهم‌ترین اتفاق تیم شایسته و کاردانی است که در حال فعالیت هستند.

وی گفت: از حوزه‌های علمیه سمنان، قم و مشهد تشکر می‌کنم که همکاری بسیار خوبی با ما دارند، معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار چاپ رمان درباره این مرجع بزرگ را بر عهده دارد.

فلاح بیان کرد: بیت آیت‌الله‌العظمی سید محمود حسینی شاهرودی همکاری بسیار خوبی با ستاد کنگره دارد که شایسته تقدیر است، با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته نشست‌های علمی در مشهد و نجف و شاهرود برگزار می‌شود.

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره آیت‌الله‌العظمی شاهرودی عنوان کرد: سفارش مقالات در زمینهٔ اجتهاد، فقاهت، سرگذشت، خدمات علمی، سیره اخلاقی و نقش آیت‌الله‌العظمی سید محمود حسینی شاهرودی در نهضت امام راحل مورد تأکید است.

وی خاطرنشان کرد: مستند خطی و همچنین خاطراتی که از آیت‌الله‌العظمی سید محمود حسینی شاهرودی باقی‌مانده و کلیپی از شاگردان ایشان تهیه‌شده است، تولید فیلم تلویزیونی حدیث سرو نیز ازجمله اقدامات انجام‌شده توسط کنگره انجام‌شده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 95072

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95072/ساده-زیستی-تواضع-آیت-الله-شاهرودی-موردتوجه-جامعه-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir