کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۸۰۰ واحد مسکونی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قم عملیاتی می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 12 اسفند 1399 ساعت 17:38

استاندار قم گفت: ۱۸۰۰ واحد مسکونی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قم ویژه اقشار ضعیف عملیاتی می‌شود.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث 1800 واحد مسکونی طرح اقدام ملی  پروژه برکت اظهار داشت:تأمین مسکن برای اقشار ضعیف یکی از سیاست‌های راهبردی نظام و جز طرح‌های اساسی است که رهبر انقلاب و دولت نسبت به آن تأکیددارند.

استاندار قم افزود: استان قم از ابتدای امر در تأمین مسکن پیشگام بود و ازنظر واگذاری زمین‌های در اختیار طرح ملی نیز مذاکراتی داشتیم.

وی تصریح کرد: پروژه 27 هکتاری جز تفاهم‌های اولیه بود و قرار است با تفاهم میان ستاد اجرایی به بهره‌برداری برسد، خدا را شاکریم شاهد شروع عملیات اجرایی هستیم که شامل هزار و 800 واحد در این قالب در اختیار شهروندان عزیز به‌ویژه قشر فرهنگیان  قرار می‌گیرد.

استاندار قم بیان کرد: با پیگیری لازم، 63 هکتار اراضی را به شهر ملحق کردیم و در اختیار طرح اقدام ملی قرار دادیم که بیشتر متمرکز در تأمین مسکن نیروهای مسلح است

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه پاسخگوی تقاضای مسکن از جانب شهروندان به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر و قشر کارگر و سایر اقشار نیازمند باشیم و باید سرپناهی برایشان تأمین شود. 560 هکتار از اراضی پردیسان را ملحق کردیم.

سرمست عنوان کرد: این الحاق در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب و به شورای عالی معماری شهرسازی ارسال شد و در انتظار تصویب این مصوبات هستیم.

وی اظهار داشت: براساس قول مساعدی که اسلامی وزیر راه و شهرسازی به ما داده‌اند با تصویب این الحاق در شورای عالی معماری شهرسازی، پاسخگوی تقاضاهای بی‌شماری خواهیم بود

استاندار قم گفت: به‌ویژه افرادی که در قالب مسکن ملی اقدام کردند که در شهرک امیرکبیر که با قم فاصله داشت و در استان مرکزی قرارگرفته بود و این درواقع برازنده شهروندان نبود و ما پیگیری کردیم که این را به شهر خودمان منتقل کنیم و پیگیری‌های ما نتیجه داد و در پردیسان زمین‌هایی را برای این کار در نظر گرفتیم.

وی افزود: مسئله‌ای که در این پروژه بسیار اهمیت دارد کیفیت و  سرعت است و در اجرای عملیات احداث پروژه شروع خوبی داشتیم و از طریق  بنیاد مسکن اقداماتی صورت گرفته است.

سرمست تصریح کرد: سایر پروژه‌ها به‌صورت جدی دنبال می‌شود تا از مرحله کلنگ زنی به مرحله بهره‌برداری برسیم و ما باید زمان کلنگ زنی تا احداث را کم کنیم.

وی عنوان کرد: امیدوارم این پروژه‌ها در زمان‌بندی که مشخص‌شده به انجام برسد و باهمتی که از ستاد اجرایی فرمان امام و همکارانش سراغ داریم در زمان موعد خودش به بهره‌برداری برسد.

استاندار قم تصریح کرد: دکتر مخبر در سفری که به قم داشتند بالغ‌بر سه هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های مختلف درزمینهٔ مسکن و احیای واحدهای راکد و ساماندهی برخی محلات ازجمله اسماعیل‌آباد و حلبی‌آباد تفاهم کرده‌ایم .

وی خاطرنشان کرد: در این راستا اشتغال‌زایی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط و احیای واحدهای نیمه راکت و راکت در دستور کار قراردادیم .

سرمست گفت: برای احیای واحدهای تولیدی‌مان 400 میلیارد تومان  در نظر گرفته شد که آن‌ها را فعال می‌کنیم، اگرچه در استان یک نهضت بسیار وسیعی شکل‌گرفته است و در جریان است و این کمک می‌تواند حتماً یک جهش در تولید باشد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 95073

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/95073/۱۸۰۰-واحد-مسکونی-مشارکت-ستاد-اجرایی-فرمان-امام-ره-قم-عملیاتی-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir